Varovasti siellä kirjakaupoilla! (Piirtäjä Maria Laakso)
@annakontula Yllätyin reaktioistasi saamaasi kritiikkiin. Ihmisestä kertoo paljon se, miten hän kohtelee itseään heikommassa asemassa olevia.
@tuulikamppila Anonyymissä somessa lähden siitä oletuksesta, että täällä keskustelen aikuisten, samanarvoisten ihmisten kanssa, en ”itseäni heikompien” tai ”vahvempien”. Tästä poikkean vain, jos keskustelukumppani vaikuttaa lapselta tai olevan vakavassa kriisissä/päihtynyt.
@annakontula Vaikka luulen ymmärtäväni, mitä tässä on tarkoitettu ja mitä sinä tarkoitat, pyydän, että mietit saamiasi kommentteja. Hyökkäys ei aina ole paras puolustus eikä älykäskään aina oikeassa. En itse ensin tajunnut transfobiaa tässä, mutta kommentit olivat opettavaisia. - sukupuoleton
@kukkakunnari Hei Kukka, toki mietin. Tiedän kyllä senkin, että tässä ajassa ainoa (vasemmisto)poliitikolle kannattava teko olisi ollut poistaa teksti pahoittelujen kanssa - mutta pohdinnan jälkeen en toiminut niin, tälläkään kertaa, koska minusta se ei johda hyvään: 1/4
@okkokarvonen Poliittista kuolemaani on ennustettu tuon tuosta milloin minkäkin asian puitteissa ainakin vuodesta 2003 lähtien, kun en vielä ollut edes kunnallispolitiikassa. Toistaiseksi on mennyt pieleen, mutta toki näin joskus vielä varmaan käy.
@annakontula Muista myös isänpäivän herkut, esim:
@annakontula Aluksi ajattelin: He he, hauskaa " :D " Mutta nyt kun huomaan, että valtavamäärä ihmisiä ymmärtäneet kuvan väärin, joten fiilikseni onkin: 🍿😎🍿
@annakontula On tosi ikävää, kun yhä sen jälkeen kun moni transihminen on avannut sinulle sarjiksen olevan transfobinen ja transihmisiä alentava, et ota kritiikkiä vastaan vaan toistelet sarjiksen olevan satiiria. Sarjiksessa huumori iskee alaspäin, eikä sitä ole transihmisenä hauska lukea.
@annakontula Kun on kyse transihmisiä koskevista asioista, mulla on vaan yksi vinkki antaa sulle: kuuntele transihmisiä!
@annakontula Puh huh. Nämä kommentit...miten sitä kykenee koskaan olemaan sinut itsensä kanssa, jos tuon sarjakuvan kokee noin ahdistavana?
@annakontula Tästä ketjusta pisteet Annalle että jaksat kärsivällisesti selittää kantaasi etkä lähde anteeksipyytelemään tai muuttamaan kantaasi vain siksi, että monet yrittävät painostaa. Tästä teemasta kirjoitin pääkirjoituksenkin. https://www.viikkosavo.fi/paak...
@annakontula Siis tästä kauhea haloo? 😂 No voi nyt saatana, mihin tämä maailma on menossa. Tästä puuttuu enää se, että jengi alkaa viiltämään kurkkuja auki näiden sarjakuvien takia. ”Mutku islamistitkin...”🤦♂️
@annakontula Tämä huumori trivialisoi kokemukseni cis-vanhempana isänpäivän aatonaattona, eli on varmastikin väkivaltaa.
@annakontula Jos joku ihmettelee, minkä takia työväenluokka on hylännyt vasemmiston ja hypännyt oikeistopopulistien kelkkaan, niin suosittelen lukeen tän ketjun.
@annakontula On sensitiivistä, että kansanedustajan kaltasessa positiossa kuuntelee kansalaispalautetta erityisen herkästi. Sen takia olisi (ehkä) paikallaan harkita kritisoidun s-kuvan poistoa ja tehdä esim. reflektioteksti - poliitikolla sinulla on Twitterissä isompi vastuu kuin taviksella.
@annakontula Vaikka toi sarjis ois alun perin tarkotettu satiiriksi, se on siinä epäonnistunut ja aiheuttaa oikeasti vahinkoa. Jos viesti on niin epäselvästi tehty, että suurin osa lukijoista tulkitsee sen täysin eri tavalla, täytyy kritiikki ottaa vastaan eikä vikistä että väärin ymmärsitte.
@annakontula Huumorin kultainen sääntö: "punch up, not down". Tämän sarjakuvan voi tulkita nimenomaan niin, että pilkka osuu transihmisiin (eli lyödään alaspäin), vaikka ilmeisesti tarkoitus oli toinen?
@annakontula oooffffff, nyt oli kyllä hit-and-miss. läpän idea hyvä mut toteutus hutkii ihan väärään suuntaan :I
@annakontula Luin nuo kommentit (mitä näin) ja on kyllä pakko sanoa että on meillä Suomessa kyllä ahdasmielistä ja huumorintajutonta porukkaa. Jaksamista Anna. Ihan hauska tää oli, älä välitä tylsistä ihmisistä.
@annakontula kaikella lempeydellä: pidä pääs kii jo
@annakontula Mahtavaa, Anna! Älä taivu tämän transinkvisition edessä. Nämä ihmiset ovat todella sekaisin ja mitä useampi yksinkertaisesti lakkaa välittämästä heidän hourailuistaan ja infernaalisesta möykkäämisestään, sitä nopeammin he menettävät valtansa. Jo on aikakin laittaa tälle stoppi.
@annakontula Olen lukenut koko setin. Olen tavishetero, en saa oikeasti kiinni siitä millä tavalla tämä loukkaa. Ihan jees, jos joku vääntää rautalankaa. Mä en ajatellut hetkeäkään transihmisiä, vaan isänpäivälahjoja ja koomisia ennakkoluuloja, mutta multa siis puuttuu tuo kulma/ymmärrys.