Published: January 29, 2021
1
0
0

#wti Var ett tag sen jag skrev lite om oljan. Inte hänt så mycket mer än att det bara fortsatt sakta upp sen oktober. Just nu är kursen i en range som ser ut att ha byggt upp en bullflagga. #finanstwitter #råvaror #olja

Image in tweet by Generalen

På längre sikt tror jag såklart på att oljan ska upp mer. Jag tror på över 65 till sommaren. Dock har det som sagt bara fortsatt upp utan några som helst riktiga nedgångar och om flaggan misslyckas här tror jag att det kommer falla ner till åtminstone 48.

@SgtXis Man överskattar också tiden som förändringen till grön tar. Det finns inget från expertmyndigheter eller sakkunniga som tyder på att behovet av Olja kommer att förändras nämnvärt de kommande 10 åren. I väst minskat behovet något men i 3e världen Forts.

@SgtXis Ökar behovet tilla dessa länder nått en "nivå" som tillåter snabbare övergång till grön energi. Det kommer som sagt att ta 20 år till innan oljan på riktigt kommer kunna fasas ur. Omställningen är enorm sett till infrastruktur och tillgång på bra energilagring.

@SgtXis Allt annat lika, står oljebehovet still, samma som nu dvs. Kommer priset att öka om man räknar in den inflation och vi står framför nu.

@SgtXis #OLJA #ESG 1x Jag vill fortsätta hävda att många (politiker som medborgare) både underskattar oljans behov i vårt samhälle och överskattar vår förmåga att snabbt ställa om till grönt. #finanstwitter #råvaror

Image in tweet by Generalen

@SgtXis 2x Jag har sagt det innan flera gånger och säger det inget, det är lite som tyder på att behovet av oljan kommer att minska markant de kommande 10 åren. Det troliga scenariot är att oljan skapa någon form av platå då produktionen också minskar.

@SgtXis 3x Jag tycker att IEAs rapporter är fantastiska på att beskriva läget i 3 olika scenarion. https://www.iea.org/reports/wo... Många tror att oljan kommer att kollapsa i pris de kommande åren då de tror att behovet kommer att minska markant i takt med att vi ställer om till grönt.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/8