Published: July 3, 2025
13
22
167

Den svenska befolkningen minskar för första gången på 600 år. År 1300-1400 tappade vi 70% av vårt folk. Men vi kom igen, efter pest, konflikt och missväxt. Och blev starkare än någonsin. Vi kommer att göra det denna gången också. Men först väntar en lång kamp 💪🇸🇪

Image in tweet by Fredric Morenius

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/1