Den svenska befolkningen minskar för första gången på 600 år.
År 1300-1400 tappade vi 70% av vårt folk.
Men vi kom igen, efter pest, konflikt och missväxt. Och blev starkare än någonsin.
Vi kommer att göra det denna gången också. Men först väntar en lång kamp 💪🇸🇪