Published: August 16, 2025
18
33
249

1/9 Acabem de tornar de vacances de càmping en família i em ve de gust compartir algunes reflexions. Amb mirada urbanística i social. Perquè els càmpings són petits laboratoris d’urbanisme, o fragments de la ciutat contemporània, amb les seves pròpies dinàmiques i raons de ser.

Image in tweet by Cesc Baquer Font

2/9 Des que va néixer la Jana, fa 6 anys, cada estiu fem vacances amb tenda. Busquem senzillesa, natura i tranquil·litat. Això ho hem trobat sobretot a les zones muntanyoses de França, on l’ambient és molt diferent. 🌲 (L'any passat vam estar súper bé al Cortal del Gral, a CAT!)

3/9 Allà els càmpings són majoritàriament més tranquils i respectuosos. No és casualitat: cada territori ven un model turístic diferent. Parc temàtic? Parc natural? Festa? Aventura? El producte condiciona el públic i, per tant, l’ambient.

4/9 Als càmpings francesos que triem, com en la majoria de càmpings, els infants circulen sols i amb seguretat. 🚲 Cotxes a velocitat mínima 🌿 Parcel·les arbrades i amb límits transparents 👀 Molts “ulls al carrer” (com deia Jan Gehl a les ciutats caminables)

5/9 Tampoc hi ha grans piscines ni tobogans. Aquest any hem estat al càmping municipal *Le Claps* (Mons-la-Trivalle), al costat del riu Orb. https://www.camping-leclaps.fr Sense piscina… però amb una platgeta natural que és millor que qualsevol parc aquàtic. 🌊

6/9 El valor afegit de Le Claps: La platgeta, els serveis i el restaurant són oberts a tothom, no només als campistes. El càmping no és un recinte "tancat": suma equipaments i serveis als del poble, ampliant l’oferta comunitària d’estiu i reforçant el vincle amb el territori.

7/9 Les activitats tampoc són “per entreteniment de turistes”, sinó principalment culturals i compartides amb la població local: 💡sessions divulgatives 🎶 concerts 🛍️ mercats nocturns Així, com a turista, acabes participant de la vida cultural i econòmica del territori.

8/9 I al llac de *La Salvetat-sur-Agout*, una imatge que em va fer reflexionar més: 👉 Uns lavabos públics, sòlids però desmesurats 👉 Una foodtruck feta amb quatre xapes i una lona La foodtruck, amb la seva lleugeresa, garantia la vida a l’espai.

9/9 Potser l’urbanisme, l'arquitectura de la ciutat, hauria de mirar més cap aquí: entendre que, sovint, el que genera vida i comunitat no és el més sòlid, sinó el més lleuger i temporal.

@Cescbaquer Moltes gràcies per compartir experiències i reflexions! 👍

@BartomeuFont 😉👍

@Cescbaquer Quina enveja em fa quan us llegeixo d'altres models de turisme, menys massificats, que no consisteixen a remodelar el país a l'estil guiri... q malament s'han fet aquí les coses! I en què seguim invertint? més aeroport, torneig golf, jocs olímpics... que no tenim prou turistes🤨

@Cescbaquer Visitar la França interior i poc densificada sempre és garantia assegurada: estiu amb gent, però pocs decibels i espais naturals preciosos. Podríem estar tota la vida visitant França i ens costaria escollir el millor indret. Un país preciós.

@Cescbaquer I no parlem dels preus dels càmpings francesos, comparats amb els d'aquí

@Cescbaquer El puto timbaler del Bruc.

@Cescbaquer Aquestes idees com es traslladen tenint les densitats de població actuals de ciutats grans i mitjanes?

@Cescbaquer Naltros quan viatgem amb la bici també busquem càmpings tranquils i per mala sort no sempre són així, aquest cap de setmana el divendres a Llavorsí al càmping aigües braves un 10 amb tot... en canvi a Sort, càmping Noguera Pallaresa... càmping quilowatts està tot dit.

@Cescbaquer Tinc un company de feina que sempre viatge per França amb la seva caravana, tot dit.

@Cescbaquer Ostres, doncs prenc nota del camping, nosaltres voliem fer-ho aquest any, pero ka nena té encara 3 anys i ens hi donaba massa por…a veure per el proxim estiu

@Cescbaquer Has estat al de Porte-Puymorens?

@Cescbaquer No ho diguis gaire o s'omplirà de gent d'aquí, cridant i fent soroll com sempre i emmerdant els bons càmpings francesos.

@Cescbaquer A França els campings municipals son un tresor social.

@Cescbaquer Els campings francesos són una passada. Aquest any m'he proposat millorar el meu francès!

@Cescbaquer Molt interessant! Gràcies!

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/25