Published: September 5, 2024
1
0
0

En dan is er maar 1 manier, en dat is de niet-contactloze universele sleutel (breekijzer)

We schrijven 15 oktober, mijn schuurdeur kon huizerbouw bouwbedrijf niet repareren want er hing een (chinees) slot op de schuurdeur. Ook gaan alle deuren open met iedereen zn tag, behalve mijne. Wanneer word dit gefixed? 'dit ligt bij een extern bedrijf' aldus maasdelta.

en vandaag 16 oktober is het 'externe bedrijf' geweest. De monteur roept nog vrolijk tegen de buurman: het is nu allemaal gefixed hoor!! - hij stapt in zn auto en rijd weg... ... En wat denk je? - ALLE deuren blijven nu gesloten - behalve MIJNE!!

Kortom: nu kan helemaal niemand meer in de schuur komen. Een belletje met maasdelta en het is opgelost toch? FOUT. bedrijf is pas morgen weer bereikbaar. tot zover de slimme en veilige slotenoplossing van 'Salto' in samenwerking met #Maasdelta.

Ik vergeet nog te melden dat de halve flat problemen had met de deuropener nadat de tagslot was ingebouwd.... Dat kwam omdat de salto installateur de helft van alle draden van de deuropener heeft losgetrokken zodat de benedendeur niet meer geopend kan worden vanuit huis...

voor eenieder die benieuwd was of de schuurdeuren zijn gefixed. NATUURLIJK NIET. Best gaaf, zon smart-lock (aanschaf: 680eur) op 3AAA batterijen en waar je afhankelijk bent van een derde partij (die waarschijnlijk ook geld kost). Batterij levensduur ~1 jaar. #ElkJaarFeest

Update: situatie onveranderd: tagsloten werken, maar iedereen kan alle deuren open maken ( dat is niet de bedoeling ) Verder worden de batterijtjes 2x per jaar omgewisseld (lekker duurzaam ook), want als het slot zonder stroom zit, krijg je de deur niet open zonder breekijzer.

Men had natuurlijk ook voor de optie kunnen gaan waar de deur verbonden is via een externe voeding ( situatie uitermate geschikt daarvoor) Maar in al hun wijsheid koos men voor de 2maal per jaar batterij-omwissel setup.

Ik vraag mij serieus af wie nu baat heeft bij deze deal. Iedereen moet duurzaam (+het liefst minder duur) en dan word er voor dit systeem gekozen. Niemand vroeg om deze oplossing voor een probleem wat er niet was.

@maasdeltagroep Waar zijn de beloofde zonnepanelen? Of hang anders een camera op zodat ze de in de trap blowende en pissende klootzakken de rekening van de schoonmaak kunnen sturen. Fix het lekkende dak bij de ingang van de flat.

@maasdeltagroep Altijd weer een verrassing. Vandaag is de schade aan de deur gemaakt. Wat fijn! - dat zou je denken ja. Maar de deur is gemaakt, alleen doet het slot het nu niet. Waar vanmorgen mijn tag werkte - doet hij het nu niet meer op mijn slot. wel op alle anderen.. #zucht

Image in tweet by jerry hopper

@maasdeltagroep Innovatie anno 2024. Het slot opnieuw uitvinden.

Vrolijk 2025! en HOE! Wat is de status? - onveranderd. Alle deuren zijn te openen met iedereen zijn tags. Oplossen is moeilijk want ze hebben het bij het begin al verkeerd aangepakt, en er blijken mensen TAGS te hebben gedeeld met andere mensen.

Komt nog bij, dat er en rekening naar mij is verstuurd van 1020 euro - voor de reparatie van de deur. U weet wel, mijn schuurdeur die niet open ging met mijn tag, die deur die ik al 20 jaar zonder problemen open en sluit met een sleutel.

Dag 1 van de tags ging dus al fout, Niemand kon de deur openen, dus doe ik dat zelf. Nu meer dan een half jaar later is het gedoe nog niet gefixed, maar wel even een rekening sturen. Ik ben erg benieuwd wat de rechter vindt van deze casus.

even een rondje gedaan bij wat buren. je raad het al, het kan dus NOG erger. Afgelopen woensdag kon een buurvrouw niet meer de schuur in. bedrijf gebeld, toezegging dat ze komen - maar helaas. Een dag later komt medewerker maasdelta, probeert de deur, nix.

deze medewerker heeft meelij met de oude buurvrouw die slecht ter been is, en rijd die mevrouw naar de supermarkt en terug. Als dan een monteur komt blijkt wat er mis is: DE BATTERIJ VAN HET SLOT WAS LEEG. Let wel: dit slot is slechts 5 maanden oud.

buurvrouw voelt zich compleet opgesloten, want ze is afhankelijk van een scootmobiel. ze vraagt mij met een getergde stem: waarom kunnen we niet gewoon de deur met een sleutel opendoen, waar is dit gedoe nu allemaal voor nodig - het ging vroeger altijd goed.

Er is meer drama met 5 maanden slimme sloten, dan de afgelopen 40 jaar met een sleutel.

Kijk nou, een slim slot dat verteld dat de batterij leeg is. https://x.com/jerry_hopper/sta...

3x AAA per 5 maanden. Tel de deuren en je kan dus uitrekenen hoeveel batterijen er in @Gem_Maassluis per jaar worden verbruikt omdat maasdelta te beroerd is om het slot met een trafo aan het (groene stroom) net te koppelen. Meer chemisch afval, dat wil toch iedereen?!

@Gem_Maassluis Even gechecked, en ja hoor. Het slot is leeg.

wat koddig. Definitief besluit van maasdelta, dat ik 1091euro moet betalen. Wat highlights uit hun motivatie: De medewerkster van onze storingsdienst gaf aan dat ze er uiteindelijk wel uit heeft gekregen dat hij er niet van op de hoogte zou zijn dat er tags geplaatst zouden

worden en dat hij daarom ook zo boos was dat hij zijn deur niet open kreeg. - mn tweet van 2 sept zegt iets anders : https://x.com/jerry_hopper/sta...

Dat is dus blatante leugen nummer 1. "Hij had ook aangegeven dat niemand in de flat ervan op de hoogte was dat dat ging gebeuren en dat een van de redenen was dat hij zo boos was." aldus de telefoniste. Ook dit is compleet verzonnen. Leugen #2 dus. En dan nog een pareltje:

"Het intrappen van de deur was dus onnodig, aangezien het probleem snel door Maasdelta opgelost kan kunnen worden. Wij hadden de rechten eenvoudig kunnen controleren en indien nodig aanpassen."

"Daarnaast hebben we buiten werktijden een bereikbaarheidsdienst die dit soort problemen kan oplossen." Als dit waar zou zijn, waarom is deze thread dan zo lang, en werken de deuren NOG STEEDS niet naar behoren?

Geinig detail: ik heb de storingsdienst gebeld, maar die konden niet helpen - en daarom werd ik zo kwaad. Maar men draait alles om. Zelfs het chronologisch verloop word overhoop gehaald. dit is wat er volgens maasdelta is gebeurd.

"Na de overgang naar Salto ontstond er een probleem waarbij huurders aangaven geen toegang te hebben tot de bergingen. Dit werd veroorzaakt doordat sommige huurders onderling, zonder ons hierover te informeren, van berging hadden gewisseld."

"Na de meldingen hebben wij de bergingen tijdelijk toegankelijk voor alle huurders van het gebouw gemaakt. Daarna moest de tag eenmalig gerest worden om alleen voor de juiste deur geschikt gemaakt te worden."

"Hoe u de tag moet activeren/resetten staat in de brief van 26 augustus 2024." Kortom: Dag 1 word genegeerd. en het 'tagomwissel' probleem is opeens het 'begin' van het probleem. verder word even vilein aangegeven dat we dom zijn, en de activatiebrief hadden moeten lezen.

Tot zover de verdraaide werkelijkheid van Maasdelta. Ik heb dit relaas even voorgelegd aan wat medebewoners die de bewuste dag 1 hebben meegemaakt, en die moesten hard lachen om wat maasdelta in de brief als waarheid durft te verkopen.

We gaan even afwachten tot het een rechtzaak word. Word vervolgd! .... spannnend!!! 😀

28 mei: EINDELIJK werken de tags naar behoren. ... Maar er is wel iets geks aan de hand met de salto-tags. Wat blijkt: Als je een tag heb, die je nog niet is 'geactiveerd' kun je elke schuurdeur openen met die tag. Maar na activatie, bind de tag aan het juiste slot. #loper

En het is weer zover. De deur gaat niet open. Wat gaan we doen.... de universele sleutel maar weer?

Om 20:00 gebeld, er werd een calamiteit van gemaakt. Er zou iemand komen. het is nu 00:00 en er is niets veranderd. Politie wil deur niet openbreken ivm aansprakelijkheid. Dus neem ik het risico wel weer. Ik moet tenslotte naar mn werk.

En hij is weer open

vandaag 18 uur na initiele melding nog niets vernomen, toch maar even maasdelta bellen: Men weet niets van mijn melding. En nu, bijna 24uur later - staat het slot nog steeds in storing. Er is gewoon niemand geweest en niets aan gedaan.

We zijn weer een dag verder. Slot knippert niet meer. batterijen leeg. Er is niets gebeurd. Over 11 dagen sleept dit sloten probleem precies 1 jaar. #Hoera?

Een telefoontje met maasdelta schept duidelijkheid. 1. ik zat niet opgeslotten. 2. het is geen spoed. 3. ik had lopend of met de tram naar mn werk kunnen gaan. LOL!

even voor de duidelijkheid: De vorige keer dat mensen niet in hun schuur konden, werden er mensen geregeld die voor diverse (ivm scootmobiel) ouderen de schuur openden in de ochtend. Dat heeft 3 dagen geduurt. En nu is het geen spoed.

Mevrouw maasdelta gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat er hier mensen afhankelijk zijn van hun scootmobiel voor boodschappen en andere zaken. Hoe bizar is dit!? Slecht ter been? PECH GEHAD, ga maar met OV.

Lekker gewerkt, de bon is er!

@jerry_hopper Wat een gepruts nog steeds zeg, ongehoord.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/48