Published: August 31, 2025
49
223
427

In de komende kabinetsperiode zal Nederland weer over zeer veel #EU-wetgeving moeten stemmen. Bijvoorbeeld over de introductie van de digitale Euro. Nederland kan de invoering tegen houden. Maar Nederlanders worden nauwelijks geïnformeerd. Lees hier over de voor- en nadelen van

@RookmakerDorien Ben je het met mij eens dat een #lijstverbinding op Rechts zeer noodzakelijk is ? En dat een mogelijke nipte overwinning van Timmermans waarschijnlijk aan de software ligt ? Dat links wel gaat stemmen en rechts te laks is door een groter individualisme ?

@JampaGyats66661 Lijstverbinding is in 2017 afgeschaft en dus niet mogelijk. Laat het maar aan de gevestigde partijen over om hun gevestigde belangen te beschermen.

@RookmakerDorien Maar BVNL is toch een splinterpartij? Wat is het standpunt van de grote partijen? Ik denk dat we de digitale euro gewoon in de maag gesplitst krijgen.

@RobertDeBueger Stem op BVNL. De partijen Groenlinks-PvdA, D66 VVD JA21 en CDA zijn voor een digitale Euro en voor de afschaffing van het veto. BVNL hoeft geen splinterpartij te zijn en Nederland hoeft zich niet uit te leveren aan de EU. Maar dan moeten we wel onze stem gebruiken! #CBDC

@RookmakerDorien Het grootste bezwaar is dat de digitale munt leidt tot een totalitair controlesysteem, waaruit een individu onmogelijk kan ontsnappen: https://x.com/i/status/1892195...

Image in tweet by Dorien Rookmaker

@RookmakerDorien Kies voor een sterk rechts blok tegen de EU regels @BVNLNederland

@RookmakerDorien Dit verhaal had de Rabobank kunnen schrijven Dorien. Bizar! Aan welke kant sta jij?

@RookmakerDorien Nou ik spreek er iedereen die ik ken in mijn netwerk er over aan en leg het uit dus dat is mijn informatie verschaffen, van overheid hoef je niets te verwachten waarschijnlijk mag dat niet teveel verteld worden van EU.

@RookmakerDorien Kijk in godsnaam heel goed naar Whitney Web Dit moet iedere zich politicus noemende persoon snappen ! Lidewij snapt dit als geen ander. https://www.youtube.com/watch?...

@RookmakerDorien Een CBDC is op termijn het einde van de vrijheid. Transacties kunnen geweigerd worden, tegoeden bevroren of ingevorderd. Mensen hebben géén idee. In eerste instantie zal het kleinschalig en vrijwillig worden ingevoerd, en dan steeds een stapje meer, totdat ….

@RookmakerDorien Principieel tegen CBDC maar ook zeker tegen de huidige commerciële bankenindustrie dat gezamenlijk met Centrale banken volledig verantwoordelijk is voor de onhoudbare extreem stijgende inflatie...

@RookmakerDorien Als dit je argumenten zijn dan ben je nog altijd voorstander en beschermer van de banken en hun geldcreatie, waardoor geld uit het niets wordt gedrukt en wij, de mensen, de rekening betalen!

@RookmakerDorien Als NL eerst EFTA-lid wordt, behoudt het toegang tot de ‘interne markt’ en kan het gerust uit de EU en € stappen. Zwakke landen (Albanie bijv) willen toetreden en sterke landen (Zwitserland en Noorwegen) blijven er graag buiten, omdat het ze verzwakt.

@RookmakerDorien Persoonlijk zie ik de ECB als gelijke van de FED in de VS. (opgericht door en onder de macht van zionisten) Geen staatsbank, maar een financieel "organisatie", die de alleenmacht wenst te hebben over alle financiële middelen van burgers, banken en landen. Dus...GEEN CBDC!

@RookmakerDorien Niet als we eruit gaan. Ik zeg #nexit nu

@RookmakerDorien Met dank aan Alexandra van Huffelen (D66) die namens NL voorstemde ondanks dat Tweede Kamer haar een tegenovergestelde opdracht meegegeven had.

@RookmakerDorien Nou ik wil geen digitale Euro, dat de Elite kunnen uit maken waar ik mijn geld aan uitgeef. En als de bank het niet bevalt dat ze je rekening blokkeren als het hun uitkomt, nee dank je. Ik ben geen slaaf, van de Globaliste.

@RookmakerDorien “Als consumenten CBDC's verkiezen boven traditionele bankrekeningen, kan dit de inflow van deposito's bij banken verminderen en hun mogelijkheid om leningen te verstrekken aantasten.” Banken kunnen rente bieden en dus aantrekkelijker zijn…

@RookmakerDorien Maar verder is het precies zoals je beschrijft, democratie.... dat is iets van het verleden ben ik bang.

@RookmakerDorien Wat is het nou Dorien. Ben je een volksvertegenwoordiger of een vertegenwoordiger van commerciële banken?

@RookmakerDorien Aangezien ze zeggen dat CBDC een maximum krijgt van € 3000,- lijkt bewaren van rijkdom niet aan de orde. Voor de rest voegt het, zoals jij ook aangeeft, niks toe aan het huidige betaalverkeer. https://www.youtube.com/watch?...

@RookmakerDorien Geen referendum, niets anders da 1x in de vier jaar 1 stem uitbrengen en verder je kop houden. EUWEF speelt de baas en brengt ons niets dan ellende.

@RookmakerDorien Uit de EU! Dat doe je maar één keer

@RookmakerDorien Als de invoering van de CBDC onder de voorgestelde condities (geen rente en een maximum bedrag) al zou leiden tot een bankrun bij een commerciële bank. Dan denk ik dat deze bank te scherp aan de wind heeft gevaren en te veel risico's heeft genomen. Sterker nog, als er iets is

@RookmakerDorien Kán NL tegenhouden? NL tekent gewoon bij het kruisje, zoals altijd!

@RookmakerDorien Digitaal is maffia Brussel

@RookmakerDorien In CBDC kan maar tot €3000 bewaard worden en wordt geen rente gegeven. Waardeloos systeem dus.

@RookmakerDorien Niet doen. Het dient om de oorlogsmachine te voeden en vernietigt de koopkracht van de euro.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/33