Aan iedereen die mij berichtjes over De Spindoctors stuurt: wat daar gezegd is, vind ik ook ongepast. Van mening verschillen doe je respectvol. ‘Blij’ zijn dat Charlie Kirk niet meer kan zeggen wat hij vindt, is dat niet. Dit heb ik tijdens (en na) de podcast kraakhelder gemaakt.
@raymondmens Sorry, maar hier heb jij bewust op aangestuurd. Het was vanaf de start jouw bedoeling. En dat jij aan haar moet vragen of ze een voorbeeld van de ultra-hatelijke uitspraken van Kirk kan geven, geeft aan dat jij een Amerikakenner van nulkommaniks bent. Als je dat niet eens weet….
@raymondmens Wie zegt dat Kirk niet meer kan zeggen dat je volgens de bijbel homo's met een steen moet doden. Eigenlijk heb ik niks met homo's, maar ik ben blij dat hij dit niet meer kan zeggen. Ben niet zo van verdeeldheid. Jij blijkbaar wel.
@raymondmens Je reageert zwaar overdreven Ze heeft tig keer uitgelegd dat ze tegen de moord is Ze zegt dat hij niet van het vrije woord was Racisme, haatzaaien, groepen beledigen dat is niet wat we verstaan onder het vrije woord
@raymondmens Iemand die consequent racistische, antisemitische en discriminerende uitspraken deed, hoef je niet persé te missen. Kirk heeft de wereld en de mensheid niet echt mooier gemaakt of verder gebracht. Julia mag dit vinden.
@raymondmens Zoals dat ze haar eigen graf graaft. Dat valt me van je tegen. Jij bent van de nuance. Dingen op meer manieren bekijken. Ik ken je ook als iemand die respectvol blijft. Julia deed onhandig maar bedoelde ook duidelijk niet dat ze Kirk doodwenste. Waarom liep het zohoog bij jou op?
@raymondmens Julia was echt niet sterk, maar volgens mij had je prima door dat ze er niet goed uitkwam. Hoe je haar verder in haar zelf gegraven graf in trapte vond ik echt ongemakkelijk. Het is immers je collega. Superslecht, allebei. En Margje hielp ook niet....
@raymondmens ach ,who the fuck is Julia Wouters,die heeft PVDA kapot gespint ,wie luistert daar nog na.
@raymondmens Julia was niet goed geïnformeerd en kon desgevraagd geen voorbeeld noemen. Dat was niet best. Ze nuanceert zich later en verder vond ik dat zij respectvol bleef in de discussie. Jij noemde haar (uitspraak) echter onnozel en bleef herhaaldelijk naar haar steken.
@raymondmens Ik vond de manier waarop je Julia benaderde ook niet erg respectvol; het had je gesierd als je haar tenminste had laten uitpraten en laten uitleggen wat ze bedoelde in plaats van er volop doorheen te tetteren.
@raymondmens Van mening verschillen verdient respect. Maar niet alles wat Charlie Kirk uitdroeg was ‘een mening’. Desinformatie en het ontzeggen van rechten zijn geen standpunten die je onder het kopje ‘meningsverschil’ kunt wegstrepen.
@raymondmens Vond je de meningen van Kirk overigens respectvol?
@raymondmens Ongepast? Zij is onderdeel van een groot probleem wat de hele maatschappij de afgrond in helpt. Doodmaken van dialoog. Framing. Ongepast? Pffff
@raymondmens met verbazing zitten kijken naar die elitaire kop van Julia met keer op keer ongefundeerde verwijten en die op een gegeven moment zodanig tenenkrommend werden dat jij er ook stil van werd. Wat een achterlijk optreden van mevrouw. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
@raymondmens Goed dat je doorvroeg op specifieke voorbeelden waarin Charlie een gevaar zou zijn. Inhoudelijk bleef het stil. Doorvragen, dat zouden meer mensen moeten doen. Woorden doen er toe tenslotte. Toch? 😅
@raymondmens Ik vind persoonlijk dat je in het vervolg elk programma met Wouters moet boycotten. Je doet het echt uitstekend in de media maar dit besmeurt ook jouw naam.
@raymondmens Je begint nu wel heel erg te "deugen" Raymond Mens. Beetje teveel op TV en teveel in jezelf gaan geloven.
@raymondmens Ik begrijp werkelijk niet dat Julia Wouters jouw valsheid nog pikt! Zo slecht dit!
@raymondmens Je hebt geprobeerd het gesprek aan te gaan maar dat wilde Wouters niet. Met haar uitspraken kan ik helaas niet anders dan concluderen dat ze mentaal ziek is. Ze heeft een gevaarlijke zwarte vlek in haar denkvermogen en ziet niet in hoe fout en tegenstrijdig haar gedachtegoed is.
@raymondmens Walgelijke vergelijking van Wouters! Charlie Kirk was altijd respectvol in het debat. Ook tegen andersdenkenden.
@raymondmens Heel teleurstellend dit. Ik begon net wat respect voor je te krijgen met vaak genuanceerde takes in de podcast, maar dit is dom of laag, ik weet niet precies welk van de twee.
@raymondmens Wat ontzettend fijn en verfrissend dat er iemand zit die naar de feiten vraagt in plaats van naar onderbuik. Tenenkrommend die Julia.. Vreselijk hoe men elkaar napraat en zo makkelijk een Charlie Kirk demoniseert.
@raymondmens Ondanks dat ik het ook walgelijk vind om hierover blij te zijn vraag ik me af waarom mogen die gasten die mening dan niet hebben, ze gebruiken zelf geen geweld dus met andere woorden waar ligt dan de grens dan van vrije meningsuiting?
@raymondmens @raymondmens ik respecteer je mening dat je met iedereen het gesprek aan wilt gaan, maar met iemand aan tafel zitten die in 1 aflevering 3x zegt dat ze iets niet gezien heeft omdat het ‘niet goed is voor haar gezondheid’ is ver onder jouw niveau en tast je geloofwaardigheid aan.
@raymondmens Vond trouwens de manier waarop je Julia aanpakte ook behoorlijk ongepast. Luisteren naar en proberen te begrijpen wat iemand bedoelde was niet jouw en Margjes sterkte punt die uitzending. Was naar om te horen
@raymondmens Vond het vooral irritant om te luisteren dat je collega zo onvoorbereid in de uitzending zat en dat dus blijkbaar altijd doet omdat ze geen tegenstander wilt luisteren, want slecht voor haar gezondheid. Als je zo'n podcast maakt verwacht ik dat ze dat wel luistert, de waarde vd
@raymondmens Wat een ziek mens is die Wouters! Dit mag toch niet normaal gevonden worden!
@raymondmens Prima bijdrage Raymond. Je bleef nog netjes en beheerst. Julia zou beter alleen mee kunnen meepraten als ze deskundig is. Nu was het superieur gebabbel met claims die ze helemaal niet kon onderbouwen.
@raymondmens Petje af voor u, Raymond, voorvechter van vrijheid van meningsuiting!
@raymondmens ‘Ongepast’ vind ik wel erg lauw, ik vind het onacceptabel. Ik mag hopen dat je met haar deze podcast niet meer gaat maken, @raymondmens ? Als je dat wel doet, word je zelf totaal ongeloofwaardig.
@raymondmens Nou het is je gelukt hoor Raymond, ik heb hem geluisterd 😉 jammer dat ik jouw gezicht hierbij niet kon zien. Je kunt het inhoudelijk natuurlijk over van alles oneens zijn, maar dit gaat over mensbeeld, normen en waarden. Ik kan me voorstellen dat je hier nog even over nadenkt
@raymondmens Het mooiste was dat jij Julia maar liet stuntelen door er niet meer verder op in te gaan ! Heerlijk
@raymondmens Saying the quit part out loud.
@raymondmens Ik vind het vooral erg storend dat Julia niet in staat lijkt de focus te houden op “spin” maar consequent vervalt in het verdedigen van de standpunten van haar eigen politieke kleur. Dat mag maar daar is de podcast volgens mij niet voor. Deze aflevering was zeker niet de 1e keer.
@raymondmens Terecht gepikeerd bent u op zijn best. Lijkt wat ironisch dat volgens uw gesprekspartner naar feiten vragen een “debate club” trucje is maar geven van meningen in een talkshow zonder feiten slecht is. 🤷♂️
@raymondmens Ik heb me er echt door heen gesleept de eerste keer maar nooit meer. Maar ik wil je wel complimenteren met je optreden en weerwoord op de waanzin die daar werd verteld. Ik was benieuwd wat er gezegd werd ik hou er van oordelen over wat je zelf hoort en ziet.