Want oh jeetje, de kinderen zouden iets over de Holocaust en de onstaansgeschiedenis van Israël leren. Brrr
@RonEisenmann Misschien leren ze ook wel dat Israël de Palestijnse bevolking al 80 jaar onderdrukt.
@RonEisenmann Best een eng mens als je de geschiedenis wilt wissen! Welk nut heeft deze demo voor al deze mensen? Kan toch niet zo zijn dat al deze mensen de geschiedenis willen wissen? Engnekken dus.....brrrr
@RonEisenmann Ik heb mezelf erin onderwezen en ik weet genoeg. Nu jij nog. Er is genoeg info beschikbaar. Dit is bv een goed boek van Israëlisch historicus Ilan Pappe.
@RonEisenmann Ze leren nu over de genocide van Israël.
@RonEisenmann Prima onderwerp voor de leerlingen. We zullen natuurlijk de Nakba er ook bij moeten betrekken, om het beeld compleet te maken.
@RonEisenmann Zouden natascha van weezel, hanneke groenteman en kornuiten dit óók onderschrijven? Houd vooral het hart zacht, hoor 🤷🏻♀️
@RonEisenmann Er zijn drie films die in de klassen getoond moeten worden: The wave (1981) Schindler's list Not without my daughter Goede basis over goed en kwaad, beschaving en barbarisme.
@RonEisenmann "Hamas uit de klas" bekt stukken beter.
@RonEisenmann Over 1948, verdrijving van Palestijnen?
@RonEisenmann Ik ben bang voor de dag dat de struikelstenen uit onze straat worden gehaald.
@RonEisenmann @breaknieuws Stuur docenten voor Palestina de klas uit.
@RonEisenmann Dat is het trieste. Ouders nemen hun kinderen mee, weten er zelf vaak te weinig van en ze krijgen dus niet het juiste verhaal mee. Zo wordt de geschiedenis vermalen.
@RonEisenmann Oftewel.... Ik begrijp niet dat ze niet strafbaar zijn, al die leuzen vol Jodenhaat. 🤬😢
@RonEisenmann Zo zien nazi’s er tegenwoordig uit.
@RonEisenmann Warm welkom 👇🏻, 4 jaar later waren er Tachtigduizend Joden minder in Amsterdam .. Moet voor dit soort mensen toch een ‘geweldig’ gegeven zijn he ?…
@RonEisenmann Dat bord is een oproep tot ontkenning van de Holocaust. Smerig is dat.
@RonEisenmann Het #unrwa lesmateriaal in #gaza daarentegen ...
@RonEisenmann Ongeveer 107.000 Joden zijn uit Nederland gedeporteerd tijdens de Duitse bezetting. Ik begrijp nu waarom.
@RonEisenmann Want docenten leren de jeugd alleen nog maar één kant van het verhaal. Dat toch? En studeren op een uni kan ook alleen nog maar als je extreem links en vegan bent, toch? Daar leren we een boel van. 🤯🙈😫
@RonEisenmann Waar Israël dus niets van geleerd heeft.
@RonEisenmann Dat is niet hetzelfde als CIDI de klas uit.
@RonEisenmann Ze heeft deze borden ook al besteld?
@RonEisenmann wie dit bord meedraagt weet echt niet wat ze doet ze snapt Israel niet want Israel is de bevrijder,en hamaspalestijnen pleegt genocide op eigen burgers om ze als schild te gebruiken.
@RonEisenmann Jaja en dan nog de wetenschap dat dit soort leerkrachten word losgelaten op onze kinderen hè....brrrrr. Ik vraag me de laatste tijd sowieso af uit welke hoek de mensen komen die de syllabus van het PO in elkaar zetten. Als ik het jeugdjournaal zie hou ik mijn hart vast....
@RonEisenmann Dat is toch al verplichte lesstof, en terecht. Maar over 25 jaar zal ook tegen bezetter Israël heel anders worden aangekeken, ontstaansgeschiedenis of niet, veel mensen daar vinden het bloedbad van Netanyahu wel prima en dat zal tegen die tijd verplichte lesstof worden.
@RonEisenmann Is het CIDI niet voor nodig.
@RonEisenmann @VBraeckenssieck Wat is antisemitisme? Zijn de anti semitisme aanhangers tegenstander van Palastijnen en Arabieren?
@RonEisenmann Is er strafrechtelijk niets te doen aan zóveel haat? Het is gewoon eng!
@RonEisenmann Iets met nuance is te veel gevraagd??
@RonEisenmann Daar hebben we CIDI niet voor nodig, gabbertje.
@RonEisenmann Ik krijg van een Joodse vriend te horen dat er heel veel Joden meeliepen/ volslagen onbegrijpelijk
@RonEisenmann Dat kan niet zonder het CIDI?
@RonEisenmann Maar Hamas in de klas is natuurlijk prima.
@RonEisenmann Ze staan er ook niet voor Gaza maar voor anti Israël propaganda
@RonEisenmann Ik ben persoonlijk ook niet voor CIDI: vind ze vaak snel op de tenen getrapt…maar denk dat de docenten waar zij op doelt niet les zouden moeten geven aan kinderen als deze docenten zo weinig verstand hebben
@RonEisenmann CIDI de klas uit? Zij geven geen les hoor.