ULTIMATUM aan het kabinet: woensdag sancties of we leggen het land plat! Afgelopen zondag stonden 300.000 mensen in Amsterdam op tegen de genocide in Gaza — en tegen de Nederlandse medeplichtigheid daaraan. (1/5)
De premier reageerde met laffe, passieve woorden over ‘immens leed’, zonder Israël ook maar één keer te benoemen. Hij deed bovendien, schaamteloos, alsof hij aan onze kant stond, alsof de demonstratie niet uitdrukkelijk tégen de medeplichtigheid van dit kabinet was gericht. 2/5
Wij weigeren dit te accepteren. Volgens internationaal recht is Nederland verplicht genocide te voorkomen en de verantwoordelijken te vervolgen. Toch blijft het kabinet zwijgen, en koos Schoof vorige week zelfs de kant van het IOF toen Nederlandse burgers van de Global 3/5
Sumud Flotilla in internationale wateren werden ontvoerd en in Israël werden gefolterd. Daarom stellen wij vandaag een ultimatum. Woensdag 8 oktober om 12:00 uur sancties tegen Israël, of we leggen het spoor stil en het land plat. 4/5
Niet omdat we dat willen, maar omdat stilzitten erger is. Wij zijn wanhopig. Geen normale gang van zaken zolang onze regering genocide steunt. 5/5
@NLRebellion Snappen jullie dan echt niet dat jullie met jullie acties precies het tegenovergestelde bereiken voor jullie principes dan wat jullie willen bereiken?? Als je elk draagvlak voor je doelen afbreekt, ga je toch nooit slagen?
@NLRebellion Definitie terrorisme van de NCTV: Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, 1\2
@NLRebellion Mee eens dat Schoof een laf antwoord had. Deel jullie boosheid. Maar dit is contraproductief. In de aanloop naar de NLse verkiezingen is het ook echt onverstandig.
@NLRebellion Ik was een van de 250.000 demonstranten. Maar let wel, u vertegenwoordigt mij niet, dus pretendeer dat niet. …. Trek deze stompzinnige reeks x-en in.
@NLRebellion Hypocrieten. Cherrypicking noemen ze wat jullie doen. Meelopen met de meute. Gaan jullie ook op het spoor zitten voor wat er in Sudan gaande is, of de snelweg bezetten voor mensen in China en Myanmar.
@NLRebellion Er zijn ook mensen die van A naar B moeten, bijvoorbeeld ziekenhuis bezoek ivm kanker. Of andere urgente zaken. Dit verstoren is niet heel menselijk.
@NLRebellion Waarom verschijnen jullie op mijn tijdlijn? Scheer je weg, vieze ratten! Als je dingen wilt veranderen, doe je dat op 29 oktober door te stemmen, niet door te gaan stampvoeten en dwarsliggen als een stel kleuters of te gaan chanteren als een stel criminelen.
@NLRebellion Die sancties zijn ook een gevaar voor onze veiligheid. Het verzwakt onze defensie. Jullie 1e prioriteit zou Nederland moeten zijn.
@NLRebellion Hey @HenriBontenbal en @RobJetten. Dit is onder andere de achterban van de fatsoenlijke middenpartij #GLPvdA. En jullie willen met deze activistische sekte met terroristische achterban samenwerken? En wel de #pvv uitsluiten? koekoek
@NLRebellion ULTIMATUM aan Extinction Rebellion. Voor 12:00 mijn mueslibol opeten of ik gooi hem weg!
@NLRebellion Ik vind het ook verschrikkelijk wat daar allemaal gaande is. Maar nog niet zo lang geleden waren 2,5 miljoen Wilders stemmers 'niet het meerendeel van Nederland'. En nu moet er gehoor gegeven worden aan 300.000?
@NLRebellion Goh het worden er steeds meer. Volgens de @NOS, waarvan we weten dat die waarheid niet zo nauw nemen waren het er 250.000. Grappig, bij de demo’s tegen de overheid in 2021 werden de cijfers altijd naar beneden bijgesteld. Weet de @Politie al van jullie dreiging? Ivm begeleiding.
@NLRebellion Probeer eens, lijkt me interessant, want het geduld is op onder de bevolking.
@NLRebellion Ik eis, klenge deng klenge deng
@NLRebellion @Kal_Siyum Net als in Italie moeten wij gaan staken
@NLRebellion Wees er maar trots op.
@NLRebellion Jullie denken echt dat Nederland enige inspraak heeft in ook maar iets op internationaal gebied he?
@NLRebellion Dan maar met mijn co2 uitstotende dieselbak uit de jaren 90 naar het werk
@NLRebellion Ik hoop dat ze alle schade op jullie gaan verhalen. Afgelopen week waren er 250 duizend mensen vreedzaam en zonder schade op straat. Nu niet net doen of jullie daar ook toebehoren want dat is niet zo. Jullie protesten zijn te agressief en werken averechts. Fuck off zou ik zeggen.
@NLRebellion Er zijn onderhandelingen gaande. Denk je nou echt dat wij als land daar invloed op kunnen uitoefenen? De steun is al uitgesproken. Ik hoor jullie niet over Soedan waar een hongersnood is. Krijg echt een hekel aan jullie met je vernielingen. Wat betaalt dat nou dat demonstreren?
@NLRebellion Dat Extinction Rebellion Nederland is een terroristische organisatie geworden. Dreigen om het hele land plat te leggen, tenzij het kabinet hun eisen inwilligt. En dat mag allemaal zomaar?
@NLRebellion Het is geen genocide wanneer er gewaarschuwd wordt om naar een specifieke plekte vluchten om zo veilig te zijn Het is genocide wanneer er geprobeerd wordt op 7 oktober een volk uit te moorden en dat te vieren wanneer dat gedeeltelijk lukt
@NLRebellion Gaan jullie dan de democratie omver werpen?
@NLRebellion Goed zo! Lekker de boel blokkeren, is alleen maar beter. Zo krijgen nòg meer mensen een hekel aan links en stemmen er meer rechts. Toppers!
@NLRebellion Mijn god, de infantiele verkeers verhinderaars, evenement verstoorders en kunst vernielers moeten zich er ook weer mee bemoeien.
@NLRebellion Wie zijn jullie om een ultimatum op te leggen aan het hele land? Dat is behoorlijk narcistisch van jullie.
@NLRebellion Tijd om voor een goeie achter de tralies te gaan.
@NLRebellion eisen eisen grappig toen de boeren het eisten werd er schande over gesproken alleen bij @NLRebellion is het dan weer wel acceptabel want “correcte” mening heel apart @gl_pvda @d66 @lientje1967 @VVD
@NLRebellion Ik was altijd zo positief over extinction rebellion omdat ze focusden op één ding. Wat is dit nou weer.
@NLRebellion Hahaha, succes! Ga dit maar eens voor elkaar krijgen in Nederland. Het land waarvan de burgers weigeren om te staken! Ga weer lekker op klimaat focussen! @NLRebellion Of was dat niet meer hip?
@NLRebellion Kijk, zo kennen we XR. Dreigen als ze hun zin niet krijgen.
@NLRebellion Het is moeilijk om bij de waarheid te blijven he. Het waren geen 300.000 mensen, er is geen genocide en ze zijn niet ontvoerd maar gearresteerd. Als je echt iets wil doen ga dan vreedzaam demonstreren waar de rest van Nederland er geen last van heeft.