Published: October 22, 2025
1
1
4

Aquest estiu vaig anar al Japó i hi havia una cosa per visitar que no em podia perdre. És un lloc que, per alguns catalans, deu ser esgarrifós👇

Shinjuku és un dels districtes més famosos de Tòquio. Torres d'oficines, cartells gegants i entreteniment per tot arreu. És un dels punts més bulliciosos de la ciutat i del món. Potser el que més. Tot aquest bullici s'articula al voltant de l'estació de tren de Shinjuku.

Image in tweet by Adrià Mezquita

L'estació de Shinjuku és l'estació de tren amb més passatgers del món. Més de 3'5 milions de passatgers al dia. Posant-ho en context, l'estació de Sants va rebre 40 milions de passatgers durant tot l'any passat. Com és l'estació?

Com moltes altres estacions del Japó, la de Shinjuku té un entramat de passadissos, centres comercials, oficines, hotels, etc. Fins i tot la seu de la companyia de tren més gran del país. Però em centraré en un detall, que és allò que volia veure amb els meus propis ulls.

I compte, perquè si vius a Catalunya és probable que t'espantis quan ho vegis... Ja he dit que Shinjuku és un dels llocs més bulliciosos del món. I que tot es centra al voltant de l'estació de tren... M'interessava visitar una de les moltes sortides d'aquesta estació.

A prop de la sortida sud, envoltat d'edificis alts hi trobem... UN PAS A NIVELL! I de 4 vies!!!

Image in tweet by Adrià Mezquita

Un pas a nivell, de via quadruplicada, al bell mig d'un dels punts més densos del planeta?????!!!! I nosaltres a Catalunya volem soterrar cada metre de via? Au i fins aquí el fil. #NoSoterrin

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/7