Published: October 24, 2025
321
6
74

Vi har lige været ved lægen. Lægen kaldte min ægtefælles "deadname" ud over hele venteværelset. I går aftes skulle vi have en øl og tjeneren kom til bordet og sagde "what do you two ladies wont". To gange på 12 timer skal jeg hive min ægtefælle op igen. Begge dele kunne let

@LotteKofoed Hej Lotte, kan du forestille dig en fremtid, hvor du og dit parti vil deltage i lovgivning på dette område? F.eks. at man i offentlige funktioner skal anvende inkluderende sprog, og at det kan medføre en eller anden form for sanktion hvis man ikke gør det?

@pferdinandsen Jeg tror ikke på lovgivning når det kommer til de her ting. Jeg tror på oplysning. Jeg vil ikke tvinge folk, men jeg vil gerne man som det mindste ved hvad det kan betyde for andre hvis man fravælger at acceptere andres behov.

@LotteKofoed Uanset om jeg fik al oplysning i verden, så ville jeg stadig kalde din lebbekæreste hun/hende.

@RasmusPaludan Kære Rasmus Du har lige understreget hvorfor oplysning er vigtig. Jeg ønsker dig en fantastisk aften og marinerer dig i overskud og glimmer 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🍀🙏❤️

@LotteKofoed Der mangler altså en form for robusthed, hvis man ligefrem skal hives op fra gulvet igen af at blive kaldt sit tidligere navn eller køn eller noget som helst andet af folk, der trods alt i sagens natur enten bruger hukommelse eller gætter ud fra ydre faktorer - uanset, hvad

@JWDalsager Nej det lyder ikke kynisk. Det lyder som om du ikke ved hvad det betyder for Irish. Hvis du havde den oplysning jeg taler om så tror jeg du vil holde tilbage med og sidde og tale om robusthed. Jeg kender ingen der er mere rubust end Irish og andre i det miljø. For det bliver

@LotteKofoed To ærgerlige oplevelser, som sagtens kunne være undgået med lidt opmærksomhed fra de involverede. Derfor skal Københavns Kommune endelig stå fast på deres oplysningsindsats om inkluderende sprogbrug. Handler jo ikke om bedrevidenhed, men om fornuftige refleksioner.

@PeterUssing Ja. Eksempler fra den anden side. Det er vigtigt for mig at understrege at ingen gjorde noget forkert. Det er utroligt hvad der sker, dem det handler om insistere på at være med i snakkes. Den her tråd er skræmmende.

@LotteKofoed Lægen er én ting for der ved de hvad der står på papirerne. Men når man er ude blandt folk, så bliver man nødt til at acceptere når man høfligt bliver tiltalt som det folk TROR man er. Jeg kom fx i bekneb den anden dag, en pige (troede jeg) sad og snakkede med mine drenge og

@renefaurskov Er glad for at vi er enige om det med lægen. Jeg mener heller ikke nødvendigvis man kan tvinge folk nogen steder. Det er ikke håbet. Men med viden så kan man ex sige. Hey ved godt du slet ikke har dårlige hensigter men... Så kan personen jo vælge om vedkommende vil imødekomme

@LotteKofoed Man kan jo ikke rende og gætte på om en der ligner et tøspigebarn i virkeligheden gerne vil lege mand. Så må man jo tage en trøje på hvor der står "jeg vil gerne lege at jeg er mand"

@LilleNiels Du har lige opsummeret hvorfor det er vigtigt at give oplysninger om de her ting.

@LotteKofoed Hej Lotte, Du omtaler din partner som “min ægtefælle” i stedet for “min mand”? Opfatter dig dig selv som en heteroseksuel kvinde, som er gift med en mand?

@olebirkolesen Jeg tror jeg opfatter mig selv som en person der er gift med en anden person... Den person jeg så er gift med opfatter sig som tranperson, hvilket jeg er nødt til at forholde mig til ret tit udaftil. Men mellem os er det ikke noget der fyldet ret meget. Det tætteste jeg er

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/15