Published: October 27, 2025
415
282
1.1k

Dit doet gewoon pijn aan je oren. How low can you go? Proberen een puntje te scoren over de rug van een vrouw. Goed dat de presentator het benoemt voor wat het is: oversneden seksisme.

@PloumenLilianne Kom op, dit heeft niets met seksisme te maken maar alles met morele hysterie. PvdA-GroenLinks hoeft niet te scoren door een luchtige grap te framen als vrouwonvriendelijk. Dit soort woke reflexen maakt elk normaal gesprek onmogelijk.

@PloumenLilianne Ik sla altijd aan op seksisme, maar ik zie het hier niet. Ik begrijp het oprecht niet. Wat mis ik?

@PloumenLilianne Ik kook van woede! Hoe krijgt meneer Jetten zulke woorden uit zijn mond, in 2025?? FASCISME BEGINT ALTIJD MET EEN ONSCHULDIG GRAPJE

@PloumenLilianne D66 staat zo ontzettend voor gelijkheid, en dan doet Jetten zo’n goedkoop grapje exemplarisch hoe zelfs mannen waar je het echt niet van verwacht toch dit soort duffe vrouwonvriendelijke ‘grapjes’ maken.

@PloumenLilianne Anderen nu de maat nemen mevrouw Ploumen? Gaat u nog even excuses aanbieden aan Gijs van Dijk? Zou wel netjes zijn omdat even te doen mevrouw Ploumen, u was destijds de partijleider.

@PloumenLilianne Onhandige stomme “grap”/opmerking, daar tegenover staat “minder Marokkanen”, “heks”, etc bij de PVV; de toeslagenaffaire, “ik heb hier geen actieve herinnering aan”, etc bij de VVD en zo kunnen we nog wel even doorgaan

@PloumenLilianne Zeker vergeten dat vrouwen destijds allemaal zaten te vergapen bij de Coca Cola Light Break reclame en gingen massaal naar de Chippendales toe. Zijn we nu een braaf conservatief truttig land geworden waar elke klein grapje als beledigend wordt opgevat?

@PloumenLilianne En femicide noemen was zeker ook fout? De anti-D66-campagne bij GL-PvdA draait op volle toeren. Juist u uw ervaring zou u moeten weten dat dit averechts werkt.

@PloumenLilianne Hij wil haar tasje wel dragen in de loopgraven.

@PloumenLilianne Lilianne, ik vond 't ook niet handig, goed dat presentator t benoemde. maar 'how low can you go' - dat klinkt mij in de oren als last-minute proberen nog wat stemmen van Jetten terug te krijgen. Heb je dit ook gezien? https://x.com/RobJetten/status...

@PloumenLilianne Jij gaat zelf nog een stukje lager. Jij probeert stemmen te scoren (lees: van D66 af te pakken) over de rug van een vrouw. Een onschuldig grapje framen tot seksisme, in de hoop dat mensen niet op D66 gaan stemmen. How low can you go?

@PloumenLilianne Het is geen seksisme, maar iemand die de kroonprinses wegzet als een lustobject voor soldaten, kan natuurlijk nooit premier worden. Iemand die aan extreemrechtsframing doet en Nederlandse politici verantwoordelijk maakt voor een vermeende genocide overigens ook niet.

@PloumenLilianne Totaal hysterisch een onbenullig grapje van Jetten proberen te framen als seksisme. Waarom?? Oh ja, natuurlijk, mevrouw @PloumenLilianne is van de PvdA en daar is blijkbaar in paniek afgesproken dat het even alle ballen op Jetten is. Zwak.

@PloumenLilianne Onacceptabel deze goedkope 'grap' over de rug van onze kroonprinses Catharina-Amalia . Zgn humor. Neem je woorden terug @robjetten

@PloumenLilianne De grap ging helemaal niet over vrouwen, maar over mannen en hoe snel we bereidt zijn om achter aantrekkelijke vrouwen aan te lopen... Heeft Theo Maassen dus nog steeds gelijk. Deze gaat dus wel over vrouwen...

Image in tweet by Lilianne Ploumen

@PloumenLilianne Als @thierrybaudet dit zou hebben gezegd had stond het nieuws er vol van en had hij het OM in de nek.

@PloumenLilianne Een onhandige grap, in plaats van dat hij stelt dat de prinses juist een fantastisch rolmodel is voor meisjes en vrouwen die een carrière willen of als reservist willen werken bij Defensie.

@PloumenLilianne Ploumen is de vrouw die jaren geleden in een interview zei, dat als er maar 1% van het ontwikkelingsgeld naar de mensen ging zij al tevreden was, (de rest naar corrupte regeringen) Ik ben het nooit vergeten, zo werd en wordt er met ons belastinggeld om gegaan.

@PloumenLilianne Niet alleen pijn aan je oren ,maar ook pijn aan je ogen dat jochie 🤢

@PloumenLilianne Heel ernstig , inderdaad. Bijna zo ernstig dat je bijna zou vergeten dat U mooie woorden had voor de toeslagenschandaal-slachtoffers, maar niets voor ze hebt gedaan. Bijna. Met uw 'pijn aan je oren'. Schoft.

@PloumenLilianne @RobJetten, hahaha, wordt overmoedig, en denkt nu ook 'ns te moeten scoren met 'n ouwe jongens krentenbrood grap. Een veelzeggende uitglijer die stevig binnenkomt, en die hij nog flink zal gaan betreuren .. Heel jammer. #ouwejongens

@PloumenLilianne Rob Jetten maakt een flauwe grap en het land is te klein. Rob Jetten zegt dat hij een baarmoeder wil huren maar dat hij $150.000- te duur vindt, en dit is prima? Commercieel draagmoederschap is een horror en zou iedereen met een hart voor vrouwen tegen de borst moeten stuiten.

@PloumenLilianne En nu morgen allemaal in de talkshows klagen? Of doen ze dit alleen als het bij @vandaaginside wordt gezegd?

@PloumenLilianne Het lijkt me dat u eerst reflecteert op de geheel vrijgesproken Gijs van Dijk die u volledig ongegrond op heeft laten stappen. U zou, opkomend voor rechten van mensen, een voorbeeld moeten geven om te gaan met een totaal verkeerde behandeling van deze zaak.

@PloumenLilianne U zakt -pijnlijk openlijk- door het rode ijs hier. Contact uw voorlichter/marcommer of maak contact met voormalige achterban, verwijder uw tweet of herschrijf [gratis opzetje hier]: "Ook wij bij -in naam- vrouwvriendelijke @PvdA hebben in verleden steken laten vallen (Arib, Van

@PloumenLilianne LOL kijk hoe hypocriet de #D66 religie is ... Als Geert dit gezegd had ... lol .. wat een hypocrieten

@PloumenLilianne Presentator? U bent aan het misgenderen! Foei!

@PloumenLilianne Sigrid Kaag ging weg vanwege de vrouwenhaat die over haar uitgestort werd. En dit zegt haar opvolger Rob Jetten. 😭🤬

@PloumenLilianne Mannenhumor. Doe je dat op tv als aanstaande minister? Of in de kroeg met je vrienden als je dat leuk vindt.

@PloumenLilianne Jetten heeft dat lolletje van TikTok gewoon overgenomen om contact te maken met studenten en het onderwerp begrijpelijker te maken. Hij herhaalde het zonder kwade bedoelingen Het onderwerp wordt overdreven. Jetten is altijd een sterke voorvechter van vrouwenrechten en gelijkheid!

@PloumenLilianne @YorickB Eerst een vrouw reduceren tot ... en het vervolgens over vrouwenrechten gaan hebben.

@PloumenLilianne Rob Jetten. Door de mand gevallen als seksist. Maakt van een vrouw een lustobject en van het leger een mannending. Fuck everything.

@PloumenLilianne Ook niet erg inclusief.. misschien wil Amalia wel met vrouwen rollebollen

@PloumenLilianne Een collega op basis van valse beschuldiging ruïneren. Hoe noem je dat dan? Emo-gestuurd? Meedoen aan heksenjacht? Jullie , #glpvda, zijn een kutclub. #GijsVanDijk

@PloumenLilianne de jaren 50 willen hun grap terug

@PloumenLilianne Heerlijk om vooral mannen in de comments te zien die op hun borst slaan en brullen dat dit geen seksisme is.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/37