Published: October 31, 2025
449
299
1.1k

Het regent van dit soort berichten uit het hele land geen idee of het allemaal waar is maar goed als het zou worden onderzocht.

Image in tweet by Geert Wilders
Image in tweet by Geert Wilders

Klopt dit bericht?

Image in tweet by Geert Wilders

@geertwilderspvv Wat ik niet snap @geertwilderspvv alles op social media is voor jou en tegen d66. Aangezien social media erg belangrijk is en veel mensen opzitten snap ik niet dat d66 de grootste is geworden. Vraag hertelling aan. Verliezen is prima maar dan op een eerlijke manier.

@geertwilderspvv Dat de PVV gelijk de eerste partij die je ziet als je het stembiljet openslaat geeft me altijd het gevoel dat ze daaraan kunnen zien op wie je aan het stemmen bent,en als je dat combineert met een Amsterdams stemlokaal dan twijfel ik weleens aan het stemmen tellen.

@geertwilderspvv Kunnen we hierom nog steeds niet in dit digitale tijdperk per computer stemmen?! Ik denk dat er nog veel meer van dit soort verhalen zijn of los komen.

@geertwilderspvv Die tweede is erg ongeloofwaardig. 75 containers in een buurthuis? 75 volle containers is ongeveer 110.000 stemmen (zegt AI). Heel Zaanstad heeft 115.180 kiesgerechtigden, waarvan 72% heeft gestemd?? 61% voor PVV?? Gemeente met hoogste PVV % in Nederland is 28%. Best gek dan

@geertwilderspvv Of het waar is weet ik ook niet, maar het valt wel op dat dit soort onregelmatigheden altijd in het voordeel van het establishment uitpakken. De stemmen van D66 zijn sowieso al gekochte stemmen, met hun 1.5 miljoen campagne en media exposure, stemmers op PVV stemmen inhoudelijk.

@geertwilderspvv Waar Rook is, is ook Vuur. Moet zonder meer worden onderzocht, door de beschikbare biljetten te vergelijken met de namen van de stem gerechtigden.

@geertwilderspvv Bij de Kiesraad gemeld mag ik hopen? U zegt zelf dat de Kiesraad over het gehele proces gaat, dan moet u ook het aan hun laten om het te controleren, en niet het proces verdacht maken op basis hiervan.

@geertwilderspvv Verhaal 1 is mogelijk maar verhaal twee in Zaanstad 15 volle container zijn ongeveer 150.000 stemmen die op eens weg zijn. dat is ongeveer evenveel als de inwoners van Zaanstad dus dat laatste verhaal is complete onzin

@geertwilderspvv In het stembureau waar ik ben gaan stemmen werden alle stembiljetten gecontroleerd en elke stem op de PVV werd ritueel verbrand, ik hoop dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht!!

@geertwilderspvv Nivo stembus is nog overzichtelijk. Maar verder 🙄 balletje,balletje .. je denkt alles te overzien, maar toch. Waarom niet inloggen met digid na een bericht via mijnoverheid. Bespaart sowieso miljoenen en bomen.

@geertwilderspvv Wat een arrogantie om te zeggen "geen idee of het waar is" als je een screenshot toont waarin staat dat 61% van de stemmen in Zaanstad naar PVV ging. Nergens in Nederland kwam een gemeente ook maar een heel klein beetje in de buurt van dit percentage!

@geertwilderspvv Als dat klopt is het dramatisch. Maar Zaanstad, dat moet makkelijk te controleren zijn. Ze weten hoeveel kiesgerechtigden gestemd hebben en dat moet kloppen met het totaal aan stemformulieren.

@geertwilderspvv "goed als het zou worden onderzocht" - je zit in de tweede kamer he, en je bent belanghebbende. Je kunt dat dus gewoon aanvragen ipv zaken vaag te insinueren

@geertwilderspvv Niet over jouw kant laten gaan. In aantallen stemmen zal dit waarschijnlijk niet het verschil maken, maar als jij niets doet, wordt het de volgende keer erger. Dus flink wat stennis maken, als jij bijna zeker weet dat er ergens iets flink mis is gegaan.

@geertwilderspvv Zou zomaar waar kunnen zijn...ik kan een hoop mensen maar geen d66 kiezers...geloof niks van die uitslag

@geertwilderspvv Hier zit op z'n minst een lichte insinuatie in. Voelt u zich als politicus verantwoordelijk voor de rechtsstaat en de democratie dan zou u uiterste voorzichtigheid betrachten met het plaatsen van een dergelijk bericht. Dat u dat niet doet is schandelijk en gevaarlijk.

@geertwilderspvv Lekker om dit soort anonieme berichten te posten zonder enige vorm van bronvermelding. Het kan iedere willekeurig iemand maken.

@geertwilderspvv De stem formulieren zijn niet genummerd en bevatten geen watermerk bovendien hebben veel kantoren extra formulieren men weet dus nooit wat er verwisseld wordt. Ook was er een medewerker die een stem formulier verscheurde en weggooide

@geertwilderspvv Sowieso, laat de kieswet verplaatsten van de stembiljetten voordat ze geteld zijn wel toe? Dat breekt immers de keten van minstens 3 paar ogen terwijl een 4e zomaar kan binnenlopen uit de kieswet.

@geertwilderspvv ‘Geen idee of het waar is’ en ondertussen wel lekker verspreiden

@geertwilderspvv Als je dit soort berichten plaatst, wil je de harde bewijzen dan ook even posten?

@geertwilderspvv Op 1 stembureau 75 containers? Onmogelijk. Bij ons was de opkomst ruim 91 procent. 1200 kiesgerechtigden ; nog geen 3 containers..

@geertwilderspvv Ik ben niet zo van het suggereren dat er is gefraudeerd, maar bij een dergelijk nipt verschil zou een verzoek om hertelling zeker niet vreemd zijn.

@geertwilderspvv Dit is weer zoiets vreemds. De voorzitter van het stem bureau legt toch uit aan alle medewerkers rood potlood? En dan weet de medewerker dat ineens niet?

Image in tweet by Geert Wilders

@geertwilderspvv Hoe kan het dat een kwartier na sluiting stemlokalen, bericht kwam dat d66 had gewonnen ??? Met de hand tellen duurt uren, aangezien we niet digitaal kunnen stemmen of tellen.

@geertwilderspvv Hou op meneer Wilders! Altijd PVV gestemd.Maar u bent weggelopen omdat u tegengewerkt bent. Ik ben in mijn carrière ook tegengewerkt. Ik ben niet weggelopen maar ben harder gaan knokken. Uw geprutst maakt dat wij, trouwe PVV stemmers nu premier Jetten krijgen…hartelijk dank! 😡

@geertwilderspvv 75 containers ĂĄ ongeveer 1000 stembiljetten per stuk, voor 1 stembureau? Dat zouden dus 75000 stemmen zijn die verdwenen zijn? Goed voor, laten we zeggen, een kleine stad? En dat dan onopgemerkt? Hou toch op met die complotten. Je krijgt nu gewoon de rekening gepresenteerd.

@geertwilderspvv Meneer Wilders, ook ik heb van een collega gehoord dat hij eerst een andere pen aangeboden heeft gekregen en pas als hij expliciet naar het rode potlood vroeg bekam hij hem!

@geertwilderspvv Stalin riep het al: niet de stemmers bepalen de uitslag,,, maar ,,, de tellers.

@geertwilderspvv Ik vraag me oprecht af: wat is hier aan te doen? Ik heb nl. trots PVV gestemd evenals nagenoeg al m’n naasten. (Katwijk / Wassenaar). Nu snap ik dat op wie je stemt uiteraard geen garantie geeft maar D66? D66??? Té bizar gewoon en ruikt naar ongeregeldheden binnen de telling.

@geertwilderspvv Dit is echt van een heel laag niveau... je weet exact wat je hiermee probeert te ontlokken bij jouw achterban. Toen jij met 37 zetels de grootste werd hoorde je dit soort geluiden ook niet. Jij bent de politiek niet waard met deze continue ondermijning van de democratie

@geertwilderspvv Dit soort gecropte berichten van onbekende bronnen zijn niet zo betrouwbaar als je het wilt laten lijken. Je hebt flink verloren en in plaats van je te verschuilen achter dit soort flauwekul zou je jezelf beter kunnen afvragen wat je in het vervolg anders zou kunnen doen.

@geertwilderspvv Wat ik dus weer komisch vind: woensdag geen enkele tweet over dat er zou gesjoemelt zijn met de stembussen en biljetten, maar pas wanneer de ANP het officieel maakt gaat u weer in het wilde westen slaan. Accepteer het toch eens dat de kiezers gesproen hebben!

@geertwilderspvv En weer lekker twijfel zaaien. Zitten er weer kamerleden met AI nep ingezonden boodschappen te genereren van ‘bezorgde burgers / vrijwilligers op stembureaus’? Triest.

@geertwilderspvv @geertwilderspvv heb je niet in de gaten dat je getarget wordt door een Russische trollenfabriek die onrust en verdeeldheid wil zaaien? Hou je even koest en denk na wat je posts voor gevolgen kunnen hebben, voor je claims van random “Twitter”-accounts retweet.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/37