Published: November 1, 2025
381
835
2.0k

Je geld, je erfenis, je privacy, je organen en nu zou vadertje staat volgens de "rechtsgeleerden" van de UvA dus ook je huis mogen afpakken.

Image in tweet by Roelof Bouwman

@RoelofBouwman private winsten uit verhuur van Woningen zou gewoon 100% belast moeten worden, huizen horen geen investeringsobjecten te zijn (daarmee drijft men ook de prijs op) Dus alleen nog sociale verhuur en de rest kapot belasten!

@RoelofBouwman Dit is de bijl aan de rechtstaat. Dat geloof je toch niet van rechtsgeleerden. Het feit dat de rechter in Nederland regeert is toch van de zotte. Billijkheid en redelijkheid wordt geheel uit de rechtspraak verwijdert. Hoe ver willen we het in dit land nog laten komen. @UVA

@RoelofBouwman Hoe kan de staat afpakken: - je geld? - je erfenis? - je privacy? - je organen?

@RoelofBouwman @DonArturito Als dat gaat gebeuren zijn de rapen meer dan gaar. Dan gaat dit land serieus veranderen in een rellentoneel!

@RoelofBouwman Zal niet snel gebeuren. Het ongestoord recht op bezit is verankerd in diverse verdragen. Daarom worden mensen die forfaitair zijn aangeslagen voor vermogensrendementsheffing nu gecompenseerd.

@RoelofBouwman Wat een ontzettend dom artikel. Het voorbeeld over de appel geeft het al weg. Iemand bekogelen met jouw appel heeft niets met eigendomsrecht te maken maar is gewoon (poging tot) mishandeling. Als je zoveel acrobatiek nodig hebt om je punt te maken ben je flink de weg kwijt.

@RoelofBouwman You will own nothing and you will be happy. Ring a bell?

@RoelofBouwman Als ik een huis heb, is het van mij en wat ik ermee doe, is uitsluitend mijn zaak. Dat gaat de staat of justitie niets aan. Al het uitschot kan wat mij betreft in de riolen wegkwijnen, dat mag niet mijn probleem zijn. Mijn eigendom, mijn vrijheid.

@RoelofBouwman Ik ken de strekking niet, leegstand voor speculatie lijkt me maatschappelijk niet wenselijk. En hetzelfde geldt voor kantoren die vrijwel leeg zijn omdat iedereen thuis is gaan werken.

@RoelofBouwman Als dat zo is dan heeft het geen enkel nut om nog te gaan werken. Of om te sparen. Dus een land vol werkloosheid en zonder kapitaal om ergens in te investeren. 😂😂Top plan 👍🏻

@RoelofBouwman Wat zijn sommige universiteiten toch snel gedegradeerd tot linkse kazernes. Dat krijg je als je nitwits zoals van Huffelen binnen dat soort organisaties aan de top zet. Een soort van Japanse duizendknoop.

@RoelofBouwman Als je denkt in deze wereld dat je bezit of eigendom hebt, dan ben je je niet bewust van de realiteit

@RoelofBouwman Gelezen? Dat staat er helemaal niet. Is maar een proefschrift van één persoon die overwaarde van huizen wil belasten en stelt dat het eigendomsrecht minder heilig zou moeten zijn. Helemaal niet dat je bezit moet 'afpakken'.

@RoelofBouwman “Om de woningnood op te lossen moeten we sleutelen aan het asielrecht” Fixed!

@RoelofBouwman UvA staat voor Universiteit van Activisten. Als je die al serieus neemt heb je zelf een steekje los. Toen ik in de jaren '90 studeerde (UvT) was de UvA het lachertje van academisch NL. Dat is nog steeds zo.

@RoelofBouwman tja de nederlanders gaan niet snel genoeg meer dood... en al die kolonisten hebben huizen nodig

@RoelofBouwman Nee de oplossing zal zijn 10 nieuwe steden door @RobJetten !!! Onee, metafoor Weg stem, bedankt Nederland!!

@RoelofBouwman Agenda 2030 You will own nothing and you'll be happy

@RoelofBouwman Ik steek m’n huis nog liever in de fik! Kids zijn de deur uit. Mooi huis met 5 slaapkamers, grote tuin aan het water. Daar werken wij hard voor. Wij hebben die tribale, vaak inteelt, en meestal islamitische figuren niet uitgenodigd. Ik ga zeker geen ruimte maken of huis afstaan.

@RoelofBouwman Dus we gaan niet de instroom beperken of zorgen dat de vele rapporten over het beperken van de bevolkingsgroei eindelijks eens serieus worden genomen, rechtsgeleerdheid? Stel je voor je, moet je huis afstaan aan iemand die zijn paspoort heeft verscheurd en liegt over zijn status.

@RoelofBouwman De uitkomst was al van te voren bekend. Ze moesten alleen nog een weg vinden om het acceptabel te maken. Onteigenen. Vaccins verplichten-depopulatie.

@RoelofBouwman Ze willen blijkbaar een burger oorlog uitlokken en ze zijn op goede weg , gaat niet lang meer duren als men de invoer van asielzoekers boven de autochtone bevolking zet die alles betalen.Hebben we politici uit de psychiatrie?

@RoelofBouwman Gewoon een paar mensen in huis nemen en de lege slaapkamers vullen. Wat kan daar mis mee zijn?!

@RoelofBouwman The Agenda: Their Vision - Your Future (2025) [Full Documentary]

@RoelofBouwman Met een links kabinet zou dat zeker een mogelijkheid worden. GLPvdA staat er al om bekend in Amsterdam. En uiteraard zullen de verschillende plannen teveel geld kosten en de belasting te weinig.. dus een volgende pluksessie door onze socialisten volgt gauw.

@RoelofBouwman On-eigendoms-statelijk!

@RoelofBouwman Wat een onzin, Je moet de onteigeningsprocedure veel vaker inzetten. Eerst 2 jaar vrijwillige verkoop dan onteigening met onafhankelijke ruimhartige waarde bepaling, met ondermeer vergoeding inkomsten derving enz. De wettelijke basis is er al lang.

@RoelofBouwman 1 miljoen woningen tekort. 1,5 miljoen immigranten binnengelaten in de afgelopen 15 jaar. De rekensom lijkt mij simpel. De reden van het tekort ook. De oplossing is ook HEEL simpel. Alleen de politieke wil ontbreekt.

@RoelofBouwman Dat mocht altijd al, waar denk je dat de terugkoop regeling voor is? Gebeurt constant, al decennia

@RoelofBouwman Hoeft toch niet meer? Ons aller Jetje gaat eerdaags beginnen met 10 nieuwe steden en opgelost is het probleem! Toch?

@RoelofBouwman Agenda 2030: « You will own nothing… ».

@RoelofBouwman @ikgeefnooitop Om de woningnood op te lossen moeten ze zorgen dat minder gekweekt wordt.

@RoelofBouwman We kunnen natuurlijk ook de woningnood oplossen door alle gebouwen van de UvA een nuttiger bestemming te geven en alle rechtsgeleerden om te scholen tot metselaar.

@RoelofBouwman Maar arrogant als hun zijn, dat nooit op hun van toepassing mag wezen.. Net als het WEF iedereen heeft geen bezit en dan ben je gelukkig en kan je het terug huren tegen veel te hoge prijzen van hen, nou die hen wil het zelf ook niet dat men het van hun afpakt. 🤮🤡

@RoelofBouwman Misschien handig om ook de link naar het gehele artikel te posten ipv alleen de titel

@RoelofBouwman Het eigendomsrecht is de basis van de rechtsstaat.

Share this thread

Read on Twitter

View original thread

Navigate thread

1/37