Want als je 37 zetels haalt (Geert Wilders, 2023) mag je geen premier worden. Maar als je 26 zetels haalt (Rob Jetten, 2025) moet iedereen doen wat je zegt.
@RoelofBouwman Wilders wil zelf geen premier worden. Dan moet hij namelijk wat doen in plaats van alleen kut roepen.
@BatlicKapitein Ja, Wilders doet al 19 jaar zijn best om verkiezingen te winnen omdat hij per se géén premier wil worden, dat klinkt heel logisch.
@RoelofBouwman VVD heeft de sleutel van de formatie in handen. Zoiets als NSC is een nabij verleden.
@RoelofBouwman Jetten MP terwijl het grootste gedeelte van Nederland niet op d66 stemde.
@RoelofBouwman 26 zetels en dan met dat aantal verkiezingen winnen.
@RoelofBouwman Ben je echt zo braindead? Wilders wil helemaal geen premier worden dan valt hij door de mand en kan hij niet anderen schuld geven.
@RoelofBouwman Kan iemand dit wijf vertellen, dat #d66 16 zetels verloor in 2023?
@RoelofBouwman @RVeelo Mag best, maar het moet je ook gegund worden. Zelfs als je 53 zetels haalt (Joop den Uyl, 1977) kun je geen premier worden.
@RoelofBouwman Verschil moet er zijn…….. jullie meten even goed met 2 maten…… dan krijg je dat! Pim Fortuyn was homofiel en werd op handen gedragen……. Jetten is ook homofiel ……. En wat voor leuzen etc gaan daar over rond. Iets met…. Wie de bal kaatst
@RoelofBouwman Pvv wil geen verantwoordelijkheid en regisseert zorgvuldig slachtofferrol en oppositie ipv verantwoordelijkheid. Stem op pvv is dus stem op links. Pvv en fvd zijn trollen over rug rechtse kiezer. Weigeren tv optredens met inhoud en blijven veilig opruien via sociale media.
@RoelofBouwman Laat Jetten lekker premier worden. D66 is bereid alles in te leveren om eindelijk een keer een premier te hebben.
@RoelofBouwman 37, zonder steun van 113 andere zetels is wat anders dan 26 zetels met steun van minimaal 49 andere zetels. Het gaat er om dat je minimaal de helft van de partijen (qua zetelaantal) achter je hebt staan.
@RoelofBouwman Zelfde regels gelden voor Jette hoor. Geert heeft er zelf mee ingestemd dat hij geen premier werd.
@RoelofBouwman Klopt. En dat maar goed ook. Die knoeier van een Wilders kan namelijk niets.
@RoelofBouwman Fucking kk dombo. Iets met rechtsstaat respecteren.
@RoelofBouwman Hij had wel premier mogen/kunnen worden als hij partijen had gevonden om mee samen te werken ...
@RoelofBouwman Daar toonde wilders al hoe bijzonder zwak hij is.
@RoelofBouwman Zit echt iets anders, maar omdat nu uit gaan leggen geeft me niet meteen het gevoel dat je dat zult begrijpen.
@RoelofBouwman Hoe lang heeft u onder 'n steen gewoond? Met Wilders valt niet te regeren. Dus premier wordt hij nooit.
@RoelofBouwman Onzin. Om VVD en NSC aan boord van zijn kabinet te krijgen koos Geert ervoor om geen premier te worden. Onderliggende gedachte was het totaal gebrek aan bestuurlijk talent op uiterst rechts. Dat heeft de PVV laten zien en daarom is Wilders niet de grootste geworden.
@RoelofBouwman Als je je aan de Grondwet houdt en 30 of 37 zetels haalt mag je premier worden. Dat wordt dan mogelijk gemaakt door 46 of 33 andere zetelzitters.
@RoelofBouwman Roelof snapt weinig van coalitie vormen🤷♂️
@RoelofBouwman Hij doet dit alleen voor de reacties joh, geen weldenkend mens is zo dom
@RoelofBouwman Komt omdat hij zo goed kan verbinden.
@RoelofBouwman Hij wilde niet!!! Dan kon hij achteraf mopperen. En dat deed hij ook. Best een sneu plan eigenlijk.
@RoelofBouwman Vvd in 2021 31 zetels, nog geen 4 jaar later 22 zetels.
@RoelofBouwman Hij mocht wel hij kon niet.
@RoelofBouwman Voor een gepromoveerd historicus kom je niet al snugger over. Je zet jezelf aardig voor joker met je tweet!
@RoelofBouwman De vorige premier had 0 zetels. Dat vonden meer dan 76 kamerleden geen probleem.
@RoelofBouwman Klopt. Luisteren moet je Roelof!!!
@RoelofBouwman Tja, klinkt stoer hoor, maar Geert W. heeft in 20 jr zoveel wind gezaaid dat ‘ie uitsluitend storm oogst.
@RoelofBouwman 37 is nog niet 1/3 van het aantal zetels. Wat miep je? De MP wordt tijdens de formatie besproken.
@RoelofBouwman Extremer rechts besliste dat Wilders geen MP mocht worden, toch, terwijl ie de meeste zetels had. De normen worden recalibreerd als het extreme rechts niet bevalt. Links lijkt nog wel respect te hebben voor normen en waarden..
