Kelan uusi pääjohtaja on vaatinut, että työntekijöiden on oltava läsnä työpaikallaan edes yhtenä päivänä viikossa. Tämä on Kelan työntekijöiden mielestä aivan kohtuutonta. Taitaa olla Lehtosella melkoinen urakka saada jotain ryhtiä tuohon laitokseen. https://www.iltalehti.fi/polit...
@willerydman Kiinnostaa tietää miten etätyön tehokkuutta seurataan?
@willerydman Ei vitun paatintappi, työteho nousi etätöiden myötä.
@willerydman Oletteko miettineet sitä, että Kela on lakkauttanut toimipisteitä aika rankalla kädellä. Työmatka toimistolle saattaa olla yli 200 km eikä tietenkään siellä kulje ”tunnin juna”. Asiat ei aina ole niin mustavalkeita kuin otsikossa lukee.
@willerydman Tää on siis susta ihan ok? ”Tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että osa lakkautetuissa konttoreissa aiemmin työskennelleistä työntekijöistä joutuisi jatkossa ajamaan jopa kymmenien–satojen kilometrien matkoja töihin.”
@willerydman Mitä helkkaria; työaika on ma - pe 8 - 16 ja Kelan toimipisteessä😡 Jos ei kelpaa, ihan rauhassa voi kölliä kotona🤬
@willerydman ongelma on kun kelan työntekijöitä on monessa paikkaa suomessa mutta toimipisteitä on vähemmän
@willerydman Uusi lähityö -linjaus ei ole mikään ongelma henkilöstölle, mutta esim. It-työssä se ei tehosta sitä varsinaista työn tekemistä laisinkaan. Varsinkaan, jos omia työtiimiläisiä ei ole edes samalla paikkakunnalla...
@willerydman Onko kohtuullista sitten odottaa, että henkilöllä on paikka, jossa työskennellä?
@willerydman Yksi päivä viikossa on kohtuullista, jos toimisto on samalla paikkakunnalla kuin kotiosoite. Kaksikin..
@willerydman Ensin pakotettiin etätöihin, nekin, jotka ei halunneet, ja nyt pakotetaan takas..😡
@willerydman Koko porukka on ns. osa-aikaeläkkeellä.
@willerydman Onko riittävä syy irtisanomiseen, jos työntekijä ei suostu toimimaan johdon ohjeiden mukaisesti?
@willerydman Sairasta, että tämä on näin eli laillista edes koska se mitä he kantavat mukanaan, on kansalaisten henkilötunnukset, osoitteet, perhesiteet, pankkiyhteystiedot, sairaustiedot. I just leave this here.
@willerydman Etätyötä ovat toimistotöissä toimiva asia. Moni firma kilpailee itselleen parhaat työntekijät tarjoamalla nimenomaan etätöitä. Se tulisiko julkisen sektorin hommissa sallia etätyö on taas asia erikseen. Mielestäni ei, jos käsitellään yksityishenkilöiden henkilökohtaisia asioita.
@willerydman 1. etätyö vähentää valtavasti päästöjä. Eikö tätä juuri haluttu? 2. Käsittääkseni Kela on säästöpaineessa joutunut karsimaan toimistoverkkoa valtavasti. Eli sama yksinkertaisemmille lukijoille: EI OLE välttämättä toimistoa minne mennä tekemään työtä. Lähin työpiste esim. 250 km
@willerydman Toi eugenisti sai pestinsä ihmisten tappamisesta.
@willerydman Naisvaltainen työpaikka.
@willerydman Tähän etätyölääntymiseen on tehtävä grand reset! Ei se ole työntekijä, joka määrittelee missä työtä tehdään. Tämä on nyrjähtänyt täysin väärin. Työnantajien on itse otettava ryhtiliike, turha siitä on valitella!
@willerydman Melkoinen natsi kyllä.
@willerydman Yhtenä päivänä viikossa työpaikalla!? 😂
@willerydman Siellä oli aiemmin sovittu, että kun tietyistä kaupungeista kelan piste lopetettiin niin nämä voi jatkaa töiden tekoa etänä ja on ok asua kauempanakin toimipisteestä. Siis heille oli luvattu näin. Ymmärrettävästi harmittaa kun tämä ukko tuli nyt sössimään sinne väliin sitten
@willerydman Potkut vaan koko porukalle
@willerydman No onhan toi nyt melko älytöntä jos etänä hommat hoituu. Tartuttamaan taudit toisilleen.
@willerydman Yrittäkää te saada ne somalit ja muut maahan haalitut pummit töihin loisimasta kela rahoilla, onko liikaa vaadittu ja kohtuutonta?
@willerydman Ihan hyvin voisin olla Kelassa töissä! Yks lähipäivä on jo aikamoista luksusta.
@willerydman Jos ei kelpaa, voitaneen myös sopia siitä, että töitä tehdään aina läsnä.
@willerydman Työnantajalla on tietysti oikeus päättää missä työ tehdään. En tosin huomannut yhtään perustelua päätökselle muuta kuin, että siihen on oikeus. Aika väsynyttä johtamista.
@willerydman Kuinkahan hyvä seuranta ja mittaus kelalla mahtaa olla tuloksille?
@willerydman Etätyöstä tuli saavutettu etu nuhan varjolla. Kuka nyt nokkaansa viitsisi enää räntäsateessa kylmettää.
@willerydman Oishan se kauheeta ja kohtuutonta jos joutuisi omalla työpaikalla käymään…🤣 😂🤣😂 Ei ristus mitä sakkia…🤦🏼
@willerydman No niin. On kovat tutkinnot jne. Mutta onko osaamista? Eikö asioita pidä päättää tulokset edellä? Jos esim. etätyö heikentää työn tuottavuutta tai tuloksia, niin sitten puututaan. Ei omasta direktio-oikeudesta vaikka se saisi junnun jöpöttämään.
@willerydman Tulee YLE mieleen…
@willerydman Taitaa olla sijoituksia kiinteistöfirmoissa, joilta kela vuokraa tiloja. Ei tätä muu selitä.
@willerydman Yksi selvä päivä viikossa voi olla toisille liikaa. @KelaFpa 🤣
@willerydman @lasleh oli hyvä valinta Kelaan. Työntekijöiden näkökannat on hyvä kuunnella mutta viimekädessä työnantajan tarpeet ratkaisee. Muutoksien tekeminen julkisella puolella ei ole helppoa. Moni olisi tyytyväinen 1-2 etäpäivästäkin viikossa.
@willerydman Ja muina päivinä ei tarvitse olla työpaikalla? Tuohan on mukava kelanjohtaja !
