Onze brief aan de verkenner:
@VVD Nog steeds weinig inhoudelijke argumenten om GL-PvdA uit te sluiten 🤔 "We denken dat we er niet uit gaan komen" Ja, daar is dus een verkenning voor uitgevonden 🙄 Het kán namelijk wel (i.t.t. wat de PVV/FvD wil bijvoorbeeld); het is vooral een kwestie van WILLEN!
@VVD Als je zegt dat je wilt regeren met JA21, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je de PVV uitsluit. Dat is gewoon tegenstrijdig. En gek genoeg — uit mijn mond klinkt dat misschien raar — heb ik dan nog liever dat de PVV in een kabinet zit.
@VVD @OvernameExpert Na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026 sluit de VVD GroenLinks-PvdA niet langer uit, natuurlijk namens het landsbelang. “Bewaar tweet”
@VVD Zo is ook de wil van het volk!! Top dus.
@VVD Weer een prima voorbeeld waarom de VVD een weggegooide stem is. Arrogantie ten top. Nét niet finaal op de bek gegaan en nu opzichtig hard-to-get spelen. Dit is hetzelfde als nee zeggen tegen Wilders en dan toch een jaar voor hem op de knieën met slikproblemen van het resultaat
@VVD De VVD pleit dus vooral voor een status quo. Rust in de portemonnaie betekent gewoon stilstand in de portemonnaie, behalve voor vermogenden...
@VVD D66 en GroenLinks mag wel JA en PVV uitsluiten, maar verliezend links is boos dat de VVD terecht de radicale partijen uitsluit. Dat is consistent en verstandig. Wonderbaarlijk om te zien hoe links 💞 VVD.
@VVD Samenwerken met GroenLinks-PvdA is geen middenweg, het is een afslag naar links die niks oplost. Goed dat de VVD dat doorheeft.
@VVD VVD werkt veel liever samen met een allegaartje racisten en xenofoben, het enige verschil tussen JA21 en FvD/PVV is dat ze tenminste eerlijk zijn daarover en het niet zoeken in complotten. lekker bezig Dilan 💪
@VVD Eindelijk! "Mijn"VVD krijgt haar ruggengraat en politieke kleur weer terug! Klasse Dilan! Nu volhouden !En laat de Ed66 vleugel het heen en weer meer krijgen! Je comeback komt door de rechtse stemmers, het linkse deel zit al bij Jetten! Hou de rug recht(s)!!
@VVD Ik snap heel goed dat in de VVD brief de rechtsstatelijkheid niet genoemd is. Zowel VVD als JA21 scoren slecht. Dat wordt weer veel vertraging en rechtszaken. Totaal van 75 zetels is ook niet stabiel, één wegloper en het is klaar.
@VVD @Lydienee Solide basis voor zowel in 2e én in 1e Kamer kan nog meer verbetert worden door ook @BoerBurgerB mee te nemen in nieuwe kabinet en dat daarmee ook Stad & Platteland met elkaar in verbinding blijven! @CDA kan daarmee bewijzen dat ze de strategische Landbouw stemmers trouw blijven!
@VVD Stabiel in het echt:
@VVD Prima, @DilanYesilgoz als D66 niet mee wil ruil je die toch in voor de PVV. Ben echter bang dat CDA dat niet zit zitten.
@VVD Voor de zoveelste keer met partijbelang bezig ipv landsbelang. Partijen die qua inhoud dicht bij elkaar liggen. 😂🤣 Alsof JA21 dichtbij D66 en CDA liggen qua programma. Nogmaals VVD: jullie hebben verloren en de initiatiefnemer is D66 die partijen om zich heen verzameld.
@VVD Dat is wat de kiezer wil en verwacht, al het andere zou politieke zelfmoord zijn voor de VVD! De linkse media staat nu op z'n achterste poten en linkse politici bestormen dagelijks tv en radio om te zeggen dat de PvdA en GL mee moeten regeren!!! NO way... het land heeft gesproken
@VVD Heel zwak om de stem van zwevende kiezers , die steeds van partij wisselen, een groter gewicht toe te kennen dan trouwe kiezers. Het feit dat een partij groeit is volstrekt irrelevant. Slechts het zetelaantal telt. 1 mens 1 vote.
@VVD Wat is de reden van deze brief? Koolmees ( de man heeft een naam) gaat gewoon in gesprek met de fractievoorzitters, eigenlijk diskwalificeren jullie jezelf totaal, daarnaast begrijp ik na de puinhopen van Yesilgoz deze arrogantie niet.
@VVD En ja, dat JA21 een stabiele partij zou zijn is wensdenken. Maar goed, geluk toegewenst, ik vind het niet zo'n probleem om weer snel te mogen stemmen...
@VVD Dus de VVD herkent zich hier in?
@VVD Als jullie dezelfde ideeen als JA21 hebben en deze partij stabiel vinden, vind ik dat abject😈
@VVD Jullie stellen je zeer ondemocratisch op door een degelijke, solide partij uit te sluiten. De pvda groenlinks heeft ook liever een meer Thorbecke partij om mee te regeren maar is gewoon democratiescher dan jullie.
@VVD Heel goed. Veel mensen willen geen GL/PVDA. Die hebben ook vooral stemmen in een paar steden en verder niet. Komt bij dat de partijleider ook nog is opgestapt wegens verlies. Dus geen stabiele partij!
@VVD Heel erg jammer dat jullie de deur nog steeds dicht blijven gooien voor GL/PvdA. Voor stabiliteit is ook een brede basis nodig.
@VVD Links is nog nooit zo klein geweest. Het pushen van een kabinet met het radicaal linkse GL zou kiezersbedrog zijn, fijn dat de VVD dat inziet.
@VVD Keurig dat jullie voet bij stand houden en niet met GL/PvdA willen samenwerken. Maar eerst zien voor we geloven.
@VVD We mogen trots zijn op de VVD! Ik heb niet op ze gestemd maar dit is wel de enige partij die zijn verkiezingsbelofte waarmaakt. Trots op @DilanYesilgoz Blijf bij je standpunt en alleen meewerken aan een centrumrechts kabinet. Links is al jaren passé #Koolmees #formatie
@VVD Goede brief, jammer dat jullie de PVV uitsluiten.
@VVD Jullie lijken deze coalitie liever te willen dan JA21 zelf
@VVD Goede brief. Het enige alternatief. Anders lonken er nieuwe verkiezingen.
@VVD Grappig dat progressief/links nederland over de zeik is terwijl ze voor de verkiezingen schreeuwde dat alles de schuld was van de VVD...
@VVD De VVD laat met haar starre en hypocriete (de VVD liet zelf Rutte 4 vallen) houding een prachtige kans liggen. Je kan je afvragen of de VVD wel wil regeren en Nederland weer op het rechte spoor krijgen. #formatie https://x.com/GustafGutierrez/...
@VVD En ook @geertwilderspvv weer uitsluiten Extreem links snap ik maar rechts uitsluiten niet In wat voor politiek landschap bevinden wij ons toch. Snel nieuwe verkiezingen dan maar










