Quote van het jaar. "We hebben niet een tekort aan vakmensen maar een overschot aan mensen die niets gestudeerd hebben, maar wel op universitair niveau" Ja, humane wetenschappers het gaat over jullie. #TeamJona
@IENouwen In 1960 was 1% van de bevolking hoger opgeleid. Tegenwoordig is dat 34%. Worden er veel meer slimme mensen geboren? Nee, de lat is lager gelegd op HBO en Universiteit. Dat begon bij de sociale studies. Ik studeerde Electrotechniek in Delft. 250 jongens en één meisje. Daar had
@IENouwen Vraagt die tuthola> waarom hebben we dat niet eerder gehoord< Kijk duidelijker kan je het niet hebben, we hebben een generatie die niet zelf kan denken, de doctrine van scholen zit al hoog, maar het opleiding systeem is gericht op de juiste narratief antwoorden te geven en opvolg
@IENouwen ok, maar vakwerk is fysiek zwaar belastend. sowieso is een kantoorbaan doorgaans langer vol te houden zonder kapot te zijn gewerkt op je 65ste. Dus keuze voor theoretische opleiding is te billijken. Makkelijk roepen als beleidsmedewerker om maar met je handen te gaan werken.
@IENouwen Ik wordt triestig van het enorme aantal intelligente hoog-opgeleide jonge mensen die kiezen voor een zinloze job (en dat zeggen ze soms zelf) bij de overheid. De reden is evident: veel verlof, jobzekerheid, goed loon.
@IENouwen Opleidingen die nodig zijn gratis of zeer goedkoop maken en andere ‘incentives’’. Kost geld ja maar je hebt wel loodgieters.
@IENouwen Ik ben bang dat we voorlopig nog wel even leven in een samenleving waarin mensen met een "Bullshitjob" bakken met geld verdienen en mensen met een "Vitaal beroep" worden afgescheept met een applausje.
@IENouwen Oplossing: hogere studiegelden zodat studenten lening moeten aangaan en dus een vak moeten kiezen dat nuttig is en voldoende opbrengt om de lening terug te betalen.
@IENouwen Volgens mij hebben we een gesprek aan wel willende mensen iedereen kan alles wat ze willen
@IENouwen Het ergste is dat 'hooggeschoolde' humane wetenschappers er vaak erg van overtuigd zijn dat mensen die een ingenieursopleiding volgen toch maar domme techniekers zijn (terwijl in het segment van de ingenieurs bewezen de hoogste IQ's terug te vinden zijn). Het zal niet veranderen.
@IENouwen Hij spreekt uit ervaring waarschijnlijk, want hij heeft het over zichzelf?
@IENouwen Het hangt er inderdaad vanaf wat je op universitair niveau gestudeerd hebt. Handelsingenieurs, burgerlijk ingenieurs, informatici en pakweg tandartsen zijn vrij snel nuttig inzetbaar.
@IENouwen Deze jongen moet premier worden. Met zijn zin voor realiteit en gezond verstand kan het niet verkeerd lopen, denk ik dan…
@IENouwen 😂😂😂😂 uni form ja-knikken en deugen. Heerlijke opleiding met gegarandeerd helemaal niets binnen nu en paar jaar. Maar dat is dan de schuld van AI. Geheel ondemocratisch en facistisch gerealiseerd door extreem radicaal rechts van de islamofoob gender georienteerden. Who we all
@IENouwen Nee, nee, nee. Het gaat om de gamma-opleidingen. Queer-studies is een gamma-opleiding. Psychologie is een gamma-opleiding. Bij alfa (waar uiteraard ook onzin-studies zijn) worden o.a. docenten van jullie kinderen opgeleid. Gamma is het probleem. Verbieden die hap
@IENouwen Ze kijken alsof ze water zien branden.
@IENouwen Het parlement zit vol LANGopgeleiden. Met heel goed zitvlees in collegebanken krijg je weliswaar het stempel "hoogopgeleid", maar je bent het niet.
@IENouwen Ik herinner me nog dat ik dacht na het vak netwerktechnologie in de universitaire bachelor Computer science: ik kan de vertraging op een telefoonlijn berekenen, maar ik had nog nooit een lijn van dichtbij gezien, laat staan dat ik die kon leggen.
@IENouwen En dat vertaald zich ook in de tweede kamer. De goede bestuurders uitgezonderd, maar te veel hoog opgeleiden, die werkelijk niets in de maatschappij gedaan hebben hebben een zetel.
@IENouwen Vraag en aanbod zal hier zijn werk doen. AI is een grote bedreiging voor de hoog opgeleiden.
@IENouwen De meesten kunnen geen fietsband plakken of ketting opleggen, trieste HOLI mensjes.
@IENouwen We moeten de lat hoger leggen, maak het gewoon moeilijker om hoog opgeleid te worden. Dan krijg je vanzelf meer mensen die iets anders gaan doen en maak meer opleidingen beperkt toegankelijk net als een studie Medicijnen, daar laat je ook niet iedereen toe, dan maar die kant op
@IENouwen Ja, bij 'hoog opgeleiden' kijk ik ook naar wat ze gestudeerd hebben. De meesten waarnaar getefereerd worden zijn overwegend zachte alpha hersenen, dus niet logisch getraind, maar hebben over alles een 'expert' mening. NIET dus@
@IENouwen @Vanmoltoons Vrijetijdmanagement? Op universiteits niveau? Kennen we dat in België? Wat houdt dat in? Sportwetenschappen?
@IENouwen "Een overheid die stuurt wat je niet mag studeren", dat vindt de leeghoofdige presentatrice een "grote stap." Dat gebeurt al sinds jaar en dag, zie bv. de numerus fixus bij de studie geneeskunde.
@IENouwen Van welk jaar ? ik zeg dit al sinds 2000. Op elk feestje moest naar voren komen dat je kinderen naar minimaal vwo moesten, anders telde je niet mee. een LTS/MBO telde je niet mee......
@IENouwen Primair geld dit zeker voor de regering, kunnen niets , kennen niets, alleen den haag, niet de echte wereld. Wil je in de regering komen zou je minimaal 5 jaar in de echte wereld gewerkt moeten hebben.
@IENouwen Mensen onderschatten hoe heftig AI gaat ingrijpen op de baanzekerheid. Er zal voorlopig altijd werk zijn voor goede installateurs, loodgieters, verpleegkundigen, etc. Vermijd opleidingen in boekhouden, vertalen, juridische ondersteuning, basis programmeren, communicatie.
@IENouwen De hands-on mentaliteit die hij voorstaat, doet me denken aan de bekende uitspraak van Achille Van Acker: "j'agis et puis je réfléchi".
@IENouwen Heeft Jetten wel gestudeerd dan? 😂
@IENouwen Misschien is hoog opgeleid een foute titel
@IENouwen Mooi voorbeeld van desastreus leiderschap is de ontwikkeling rond klimaat sinds Rutte III. De beslissers hebben totaal geen idee waar ze het over hebben (Nijpels, Rutte, Klaver, etc.) en de enige béta man (Wiebes) was kennelijk te dom om doorvte vragen!
@IENouwen Hij heeft zelf zijn studie niet afgemaakt.
@IENouwen Met al die Polen in de bouw een heerlijke vertaling van bouwvakkers : bouwvarkens . Seconde 45 .
@IENouwen Naast alle flut opleidingen op “hoog” niveau hadden de LTS en MTS nooit afgeschaft mogen worden. Jongens en meiden die met hun handen willen werken kunnen nauwelijks ergens terecht voor opleiding.
@IENouwen @BumblebeeJoe Hoog opgeleid? Afgezien van STEM en die wausenwetenschap genaamd Econometrie, is de rest amper academisch/hoog onderwijs te noemen. Laten we beginnen met Rechten en gamma-studies her te waarderen. Ze af te schalen naar HBO-studies.
