Quote van het jaar. "We hebben niet een tekort aan vakmensen maar een overschot aan mensen die niets gestudeerd hebben, maar wel op universitair niveau" Ja, humane wetenschappers het gaat over jullie. #TeamJona
@IENouwen In 1960 was 1% van de bevolking hoger opgeleid. Tegenwoordig is dat 34%. Worden er veel meer slimme mensen geboren? Nee, de lat is lager gelegd op HBO en Universiteit. Dat begon bij de sociale studies. Ik studeerde Electrotechniek in Delft. 250 jongens en één meisje. Daar had
@IENouwen Vraagt die tuthola> waarom hebben we dat niet eerder gehoord< Kijk duidelijker kan je het niet hebben, we hebben een generatie die niet zelf kan denken, de doctrine van scholen zit al hoog, maar het opleiding systeem is gericht op de juiste narratief antwoorden te geven en opvolg
@IENouwen ok, maar vakwerk is fysiek zwaar belastend. sowieso is een kantoorbaan doorgaans langer vol te houden zonder kapot te zijn gewerkt op je 65ste. Dus keuze voor theoretische opleiding is te billijken. Makkelijk roepen als beleidsmedewerker om maar met je handen te gaan werken.
@IENouwen Ik wordt triestig van het enorme aantal intelligente hoog-opgeleide jonge mensen die kiezen voor een zinloze job (en dat zeggen ze soms zelf) bij de overheid. De reden is evident: veel verlof, jobzekerheid, goed loon.
@IENouwen Opleidingen die nodig zijn gratis of zeer goedkoop maken en andere ‘incentives’’. Kost geld ja maar je hebt wel loodgieters.
@IENouwen Ik ben bang dat we voorlopig nog wel even leven in een samenleving waarin mensen met een "Bullshitjob" bakken met geld verdienen en mensen met een "Vitaal beroep" worden afgescheept met een applausje.
@IENouwen Oplossing: hogere studiegelden zodat studenten lening moeten aangaan en dus een vak moeten kiezen dat nuttig is en voldoende opbrengt om de lening terug te betalen.
@IENouwen Volgens mij hebben we een gesprek aan wel willende mensen iedereen kan alles wat ze willen