Pääkaupunkiseudun toimistoalueilla vajaakäyttö on paheneva ongelma. Helsinki Research Forum laskee, että Sörnäisten toimistotilasta on tyhjillään 28,4 %, Pitäjänmäen vajaakäyttöaste on 27,3 % ja Vallilan 20,1 % #talous #toimistotila @Kauppalehti https://www.kauppalehti.fi/uut...
@lasleh @kauppalehti Eli olet huolestunut, että kiinteistösijoittajsn riskit ovat toteutumassa? Sitä kuule sanotaan markkinataloudeksi. Tuli yllätyksenä, että tämä tuli sinulle kokoomuslaisena uutena tietona.
@lasleh @kauppalehti Siksikö siitä lähityöstä nyt meuhkataan? Kiista ollut aikamoista. Paluu täysim vanhaan ei liene ratkaisu. Keskustat joutuvat keksimään jotain uutta. Asunnoiksi? Turismi? 🤔Eikö ne keskustat muutenkin ole jo menetetty?
@lasleh @kauppalehti Kun tästä aikoinaan puhuttiin ja ehdotin nopeaa uudelleenkaavoitusta, jotta asiaa voitaisiin "helpottaa" minulle todettiin, että mitään ongelmaa ei ole. Tuolloin vasta Ruoholahdessa oli ongelma, nyt se on jo "kaikkialla". Sitä mukaa kuin sopparit päättyvät nähdään mihin mennään.
@lasleh @kauppalehti Asuntoja tilalle, ja sanktioita jos tiloja tyhjillään. Miksei myös etätyöpistetiloja? 🤔Turha juoksuttaa toimistolle, jos vieressä hiljaiset halvat tilat.
@lasleh @kauppalehti Paljon tilaa myös muuttaa osa toimistoista asunnoiksi
@lasleh @kauppalehti Ja tämä ei liity siihen etätyön demonisointikommenttiisi mitenkään? Jos eläkeyhtiöiden omistamien kiinteistöjen tuotot laskee niin laitetaan etätyöläiset toimistolle mikä pakottaa yritykset vuokraamaan näitä tiloja. Kuulostaa aika kommunistiselta toiminnalta.
@lasleh @kauppalehti Syytä pitää asuntotuotannon tukeminen nollissa pitkään, kenties muuntaa toimistotiloja asunnoiksi seuraavaksi.
@lasleh @kauppalehti Uudet innovaatiokykyiset firmat tuskin laittavat rahojaan ensi sijassa seiniin.
@lasleh @kauppalehti Miksi Kelakin irtisanoi toimistotiloja ympäri Suomen??
@lasleh @kauppalehti Ei ihme että EK ja muutamat muut tahot haluavat pakottaa työntekijöitä konttorille. Kiinteistön omistaja kiittää, samoin lounasravintolan pitäjä. Työntekijä ei, kun kuluu aikaa ja rahaa työmatkaan, eikä ilmastoikaan matkapäästöjen vuoksi.
@lasleh @kauppalehti Parhaitenhan tämä ongelma ratkaistaan lisäämällä nastarengaskieltoja ja avaamalla vielä pari uutta työmaata pääväylille. Maailman toimivin kaupunki, jossa on maailman pisimmät matka-ajat.
@lasleh @kauppalehti Kuolen nauruun. Kelasta sitten hoidetaan kavereiden rakennussijoitukset. Tässä siis syy etätyömekastukseen.
@lasleh @kauppalehti Onko syynä uuteen lähityömääräykseen se, että Helsingissä on tyhjiä toimistotiloja? Syytä Kelan uuteen määräykseen ei ole kerrottu. Tämä tyhjät toimistot lienee jokin heitto eikä määräyksen syy.
@lasleh @kauppalehti Tämä on se todellinen syy miksi halutaan porukat useammin työpaikalle. Lisää myös ravintoloiden tuloja.
@lasleh @kauppalehti Oletko omistajana näissä tiloissa? Aiotko keskittää Kelan toimistot Helsinkiin?
@lasleh @kauppalehti Sinnekkö 4000 töntekijään sijoitat 1 päiväksi
@lasleh @kauppalehti Parin vuosikymmenen tavoitteellinen työ alkaa kantaa hedelmää.
@lasleh @kauppalehti Ja lisää tulee Korona aikana rakennettiin Lisäkapasiteettia Koska kuviteltiin henkilöiden palaavan toimistotöihin Toisin kävi Mitäs tyhjille asunnoille pitäisi tehdä
@lasleh @kauppalehti Markkinatalous ei toimi, jos kattelli päättää taksat ja sen, ettei halvemmalla kannata vuokrata. Kysynnän ja tarjonnan laki? Tilojen pitäminen tyhjänä lienee liian kannattavaa.
@lasleh @kauppalehti Se ei ole mikään ongelma. Markkina hoitaa, jos sen annetaan hoitaa.
@lasleh @kauppalehti Ei muuta kuin asunnoiksi...
@lasleh @kauppalehti Helsingin keskusta tarvitsee enemmän asuntoja ja sitä myötä asukkaita kuin toimistoja.
@lasleh @kauppalehti Tarkennatko että kenen ongelma?
@lasleh @kauppalehti toivottavasti ei rakenneta lisää toimitiloja eläkerahoilla.
@lasleh @kauppalehti Niin. Teikäläinen ja Purra tätä nostatte esille. Siinäkö se OIKEA syy etätöiden vähentämiseen? Koska siltä kovasti alkaa näyttämään
@lasleh @kauppalehti Työeläke yhtiöt mukana 🫢
@lasleh @kauppalehti Yritykseltä iso investointi vuokrata tilaa nykyisillä vuokralla. Yritykset ei saa rahaa seinästä, kuten valtiolla vassarit ajattelee. Raha pitää ansaita.
@lasleh @kauppalehti A-ha, eli kyse ei ole työnteon tehokkuudesta vaan siitä, että sun kaverit menettää rahaa. Ihan raikasta, että kokkarekin on joskus rehellinen.
@lasleh @kauppalehti Tässäpä se syy miksi vouhotatte nyt etätöistä. @kokoomus rahoittajilla hätä kukkarossa, kun ei tarvetta toimistotiloille kalliilla vuokrilla enää. Ja taas @ir_rkp putosi koksujen asettamaan ansaan 😬😬
@lasleh @kauppalehti Toimistotilat on menneen maailman tapa tehdä töitä.
@lasleh @kauppalehti Markkinatalous hoitaa.
@lasleh @kauppalehti Tyhjää toimistotilaa on ollut 20 vuotta. Eikö Kelassa ole mietittävää?
@lasleh @kauppalehti Rakennettu liikaa toimistotiloja.
@lasleh @kauppalehti Keskeinen syy on vihreä liikennepolitiikka. Helsinkiin ei käytännössä voi ajaa töihin omalla autolla. Matka pysähtyy jo kaupungin rajalle, Se lienee tarkoituskin,
@lasleh @kauppalehti So?!
@lasleh @kauppalehti Olisiko KELAn pääjohtajalla parempaa tekemistä kuin ratkoa pääkaupunki seudun toimistojen käyttöastetta?
