1/Tråd om markedsavdelingen i 08. Her kommer en liten rant om markedsavdelinga i 08, og jeg anbefaler seriøst alle å lese. Del gjerne også, for dette her må folk få med seg.
2/ Det er helt ærlig krise hvor ræva promoteringen våre kamper får. Det er null trøkk, null hype, null kreativitet. Det er copy-paste samme greia HVER kamp. Ett bilde, samme grafikk. Ferdig.
Det verste? Det føles som om markedsavdelinga ikke samarbeider med byen, supporterne eller næringslivet i det hele tatt. MXVI og Fossefallet har gjort mer for å få folk på kamp enn hele markedsavdelinga vår gjør, og vi gjør dette som hobby, de gjør det som JOBB.
4/ Og ja, vi må snakke om AI greiene Frem mot cupfinalen valgte altså klubben å bruke AI bilder og videoer for og promotere til cupfinale, det er en skam. Det pisser på alt arbeidet vi legger ned.
5/ Det finnes tonnevis av videoer og bilder man kunne brukt for å lage hype før kamper. Cupfinale, seriekamper, ALT. Ja det tar tid. Men vet du hva? Det er faktisk jobben til disse folkene. Det er det de får betalt for.
6/ Og hva skjer med å dyrke helter? Vi har kanskje ikke så mange lokale i laget nå, men vi har nok av kule spillere. Hvorfor drar de ikke på skoler, treninger osv?Hvorfor bygger vi ikke profiler? Få kidsa til å møte spillere, bli starstruck, og faktisk få lyst til å dra på kamp.
7/ Og til alle de 100 vaffelstekerne på Facebook som sikkert kommer til å skrike “personangrep”, Dette handler IKKE om enkeltpersoner. Dette handler om jobben som blir gjort eller ikke gjort i markedsavdelinga.
8/ Folkene der er sikkert hyggelige og alt det der, og ja, dere har gjort mye bra opp gjennom. Men klubben er på et helt annet sted nå. Vi TRENGER folk på kamp. Og det er faktisk de som skal få det til. Det er hele poenget med jobben deres.
Takk for meg. 💙🧇





